סוגי שיש למטבחים שיהפכו את המטבח שלכם לפנינה של הבית

המטבח הוא כבר מזמן לא ממלכה מבודדת של איזו סבתא שמבשלת ולא נותנת לאף אחד להתקרב. המטבח בבתים המודרניים הוא הלב של הבית והמקום בו הכל קורה. גם מבחינת המבנה, כבר לא רואים מטבחים קטנים וצרים המסתתרים מאחורי דלת, אלא מטבחים רחבי ידיים, פתוחים, הנראים כמעט מכל חלל משותף בבית. כשהמטבח הוא הלב של הבית, הוא צריך להיות גם מעוצב, נעים, ומזמין. סקרנו עבורכם מגוון סוגי שיש ומשטחי עבודה למטבח שתוכלו למצוא אצלנו בפרביטל ויהפכו את המטבח, לב הבית, למקום מעוצב, מיוחד, יפה ומזמין.

כמה שימושים שונים של הבית מתנקזים אל תוך המטבח? במשפחות רבות, הכל קורה במרחב של המטבח-סלון, ובעיקר במטבח. מבשלים ואוכלים במטבח – כמובן, אבל גם: עושים שיעורי בית במטבח, יושבים עם חברים במטבח, רואים טלויזיה במטבח, עובדים מהמטבח, אם היה אפשר, אנחנו בטוחים שהיו גם כאלה שישנים במטבח.
ובמצב כזה – חשוב שהמטבח יהיה גם שימושי וגם נעים ומעוצב, וזה מתחיל ממשטחי השיש למטבח.
אצלנו בפרביטל תוכלו למצוא מגוון של משטחי עבודה למטבח, במגוון עיצובים, כל אחד מתאים לאווירה ולטעם אחר, לכם נותר רק לבחור.

החשיבות הכפולה של שיש למטבחים

בחירת שיש למטבחים היא לא רק פעולה פונקציונלית ולא רק פעולה עיצובית. יש בה גם מזה וגם מזה ועוד.
מבחינה פונקציונלית, חייבים להתחשב בכך שהמטבח הוא בראש ובראשונה מקום של עבודה. בישול והכנה, סידור ואחסון. גם אם אתם לא מועמדים להשתתף בעונה הבאה של מאסטר שף ורחוקים מלנצל את כל יכולות המטבח שלכם, תמיד חייבים להשאיר את האפשרות לעבודה נוחה, יעילה ונקייה במטבח, אין לדעת מתי תידבק האהבה לבישול בכם או במישהו אחר מבני הבית.
לכן בבחירת שיש למטבח חשוב מאד להתחשב בפונקציונליות שלו, לא לבחור משטח שהוא אולי יפה, אבל צריך להיזהר עליו בכל צעד – עם סיר חם, עם סכין חד, שלא יירטב, שלא יהיה בשמש, שלא יסחוב כבד… תאמינו לנו, שמענו כבר כל מיני המצאות.
השיש במטבח צריך להיות משטח עבודה שאפשר לעבוד עליו בלי לחשוב על כל צעד.
ומצד שני עליו להיות יפה, מותאם לעיצוב ומשדר את האווירה שאתם רוצים. מטבח גרניט או מטבח לבן עם שיש אפור? שיש ירוק למטבח בניחוח וינטג' או שיש אפור כהה ומודרני?
השיש הוא משטח גדול היושב בלב הבית ומשפיע בצורה משמעותית על החלל מבחינה עיצובית, מבחינת אוירה ואפילו מבחינת התאורה ובחירת הריהט סביבו, לכן, חשוב להתחשב גם באספקטים העיצוביים בבחירת השיש למטבח.
מסובך? ממש לא, אבל כן דורש להבין מה הכיוון ומה ההעדפות כדי לקבל החלטה כי יש סוגי שיש למטבח רבים, ובלי כיוון ברור אתם עלולים למצוא את עצמכם מבולבלים.
ריכזנו לכם בכתבה הבאה מספר סוגי שיש למטבחים, כדי שתוכלו להתחיל להבין מה הכיוון שלכם.

משטח עבודה לבן העשוי אבן קוורץ

משטח עבודה לבן מסוג אבן קוורץ

משטח עבודה לבן מסוג אבן קוורץ

אבן קוורץ היא אחד החומרים הקשים ביותר מהם מכינים משטחי עבודה, אך למרות הקשיחות הרבה של החומר, ניתן להכין ממנו משטח הוא לבן וחלק, בוהק כמעט ומשדר ניקיון וטוהר, עדינות ומינימליזם. יש אמירה עיצובית חזקה מאד דווקא בלהשאיר את המשטח לבן ובוהק. ועם אבן קוורץ אפשר להשיג משטחים לבנים אמיתיים בלי להתפשר על איכות החומרים.
המשטח עצמו כמו שאמרנו חזק מאד, הוא עשוי מ-90% אבן קוורץ המיובאת במיוחד על ידי פרביטל ומשולבת עם דבקים, צבענים (פיגמנטים) וחומרים המחברים את הכל ביחד. המשטחים אמנם חזקים מאד אך אינם מתאימים לשימוש חיצוני, אלא פנים הבית בלבד.

משטח גרניט בגימור מבריק

משטח גרניט בגימור מבריק

משטח גרניט בגימור מבריק

הגרניט הינה חומר טבעי, זהו סלע, סלע יסוד אם לדייק. מבחינת חוזק, גם הגרניט הוא חומר חזק ביותר, ומבחינת חומרים טבעיים הוא מדורג שני בעולם רק אחרי היהלום! משטחי גרניט למטבח מתאימים לשימוש פנימי וחיצוני וניתן למצוא את משטחי הגרניט במגוון צבעים וטקסטורות, הבהיר ביותר הוא אפור בהיר (אין לבן טהור במשטחי גרניט) ועד שחור מוחלט.
ניתן לבחור משטח חלק ומבריק, וניתן לבחור במשטח גרניט המכיל גידים בצבע שונה. במקרה הזה משטח גרניט למטבח הופך כבר ליצירת אומנות בפני עצמה, שבאמת יכולה לתת אופי לכל המרחב, תוך שמירה על קשיחות ומשטח עבודה יעיל ביותר.

משטח גרניט בגימור מט

משטח גרניט בגימור מט

משטח גרניט בגימור מט

עד הגימור, מדובר באותה גרניט, אותו שיש גרניט טבעי למטבח, חזק, טבעי, יפה ומתאים לשימוש פנימי וחיצוני.
אך הגימור המט, הופך את המראה ממראה מודרני יוקרתי ונוצץ, למראה פראי, הרבה יותר טבעי וגס, הרבה יותר מחובר לטבע, לאדמה ולחומרים טבעיים וגסים יותר כמו עץ לא מעובד, עיצוב כפרי ועוד.

משטחי אבן קיסר

משטח אבן קיסר

משטח אבן קיסר

אבן קיסר הוא מותג ישראלי שהפך כבר לשם דבר גם בתחום הריצוף וגם בתחום משטחי העבודה למטבח. שיש למטבח מאבן קיסר מבטיח משטח עבודה קשיח, עם מראה ייחודי במגוון אפשרויות המתאימות לכל עיצוב.
אבן קיסר עצמה עשויה מאבן קוורץ בשילוב דבקים, פיגמנטים וחומרים נוספים. האבן קשיחה מאד, עמידה בפני שריטות, כמעט ולא נשחקת ומתמודדת היטב עם לחות ורטיבות. האבן מתאימה לשימוש פנימי בלבד.

משטחי גרניט פורצלן

משטחי גרניט פורצלן הם עוד שילוב מוצלח בין עיצוב לבין פונקציונליות. הגרניט פורצלן נחשב לחומר הסינטטי למשטחי עבודה המוביל בעולם, יש לו את כל התכונות הנחוצות – עמידות בשריטות, בחום גבוה, התמודדות עם רטיבות, קל לניקוי ומתאים לשימוש פנים וחוץ.
מבחינת המראה הגרניט פורצלן מאפשר מגוון רחב של אפשרויות, והשימוש של החומר גם עבור ריצוף וחיפויים מאפשר לשמור על קו עיצובי שיפרוץ לחלוטין את גבולות המטבח.

משטחי שיש טבעי

את החומר שנתן לכל משטחי העבודה למטבח את שמם הגנרי – שיש, שמרנו לסוף.
שיש הוא חומר טבעי, סלע משקע העשוי אבן גיר בשילוב מינרלים. השיש נמצא בשימוש ארכיטקטוני כבר אלפי שנים, כבר מבניית המבנים העתיקים ברומא ואף לפני, וכל היופי הזה יכול לשבת אצלכם במרכז המטבח.
השיש מגיע במגוון צבעים וגוונים, חלק או עם גידים ובמבחר גדול יחסית של טקסטורות. מכיוון שמדובר בחומר טבעי יש הבדלים בין שיש לשיש למשל בכושר הספיגה או ברגישות לכתמים.
למרות שישנם היום חומרים שמאפשרים תכונות פונקציונליות טובות יותר או מראה שונה, שיש טבעי הוא עדיין בחירה נהדרת למשטחי העבודה במטבח.

לא רק למטבח

חשוב לציין, שבעוד שבמאמר הזה התמקדנו בשיש למטבח, ישנם שימושים נוספים למשטחי עבודה ושיש, כמו למשל שיש לאמבטיה.
במידת האפשר מומלץ לבחור ביחד שיש למטבח ושיש לאמבטיה ואז ליצור בבית רצף עיצובי רב עוצמה.

לסיכום

השיש במטבח צריך לקבל את כל הכבוד הראוי לו. זהו אלמנט משמעותי גם מבחינה עיצובית וגם מבחינה פונקציונלית, במקום שהפך בשנים האחרונות להיות המרכזי ביותר בבית.
ישנם סוגי שיש למטבח רבים, אפשרויות בבחירת חומרים, צבעים, טקסטורות ועוד, כדי שהמטבח שלכם יהיה בדיוק מה שאתם צריכים ממנו.