חיפוי קירות אמבטיה עד התקרה. טוב או רע?

האמת שאין באמת שאלה ואם יש היא רטורית לגמרי. למה? כיוון שחיפוי קירות בחדרים רטובים הוא מאסט, או בעברית- הכרחי. חיפוי הקיר מעבר לתפקיד דקורטיבי, משמש ממש להגנה מפני נזקים עתידיים. במאמר שלפניכם נרחיב את היריעה (תרתי משמע) ונעסוק בחיפוי קיר אמבטיה עד התקרה. משמע חיפוי מלא. אבל לפני שנתחיל נגיד כמה מילים כלליות על חיפויי קירות.

למה צריך חיפוי קירות באמבטיה?

חיפוי קיר לאמבטיה מתייחס לכל חומר המשמש לכיסוי קירות חדר האמבטיה. מטרת חיפוי קיר לאמבטיה היא להגן על הקירות מפני רטיבות ולהעניק משטח אטרקטיבי, עמיד וקל לניקוי.
חומרים נפוצים המשמשים לחיפוי קיר בחדר האמבטיה כוללים אריחים, צבע ייעודי, טפטים, ציפויים ולוחות העשויים מחומרים כמו PVC, פיברגלס או אקריליק. לכל חומר היתרונות וחסרונות משלו, לכן חשוב לקחת בחשבון גורמים כמו עלות, עמידות, קלות התקנה, סגנון ועיצוב בעת בחירת חיפוי קיר לאמבטיה.

מה זה חיפוי קירות אמבטיה עד התקרה

כיוון שלחיפוי קירות האמבטיה עד למעלה יש מספר יתרונות חביבים. לפני שנמנה אותם ניישר קו עם מה בדיוק אומר הקונספט. חיפוי קירות אמבטיה עד למעלה, כשמו כן הוא: חיפוי הקיר עד התקרה, לא כולל התקרה.
מה האפשרות השנייה? קיר שמחופה בדרך כלל עד שני שליש הגובה, ואז, באופן פתאומי, החיפוי נגמר ומופיע הקיר שמתחתיו.
האם מדובר בטרנד עיצובי, בו שומרים על חיפוי קיר אחיד עד תקרת חדר הרחצה? או שמא מדובר בצורך פונקציונלי וזו "הדרך הנכונה" לחפות את קירות חדר האמבטיה.
ובכן, קצת מזה וקצת מזה. המקור לטרנד הוא אכן עיצובי, מתוך רצון ליצור קיר אחיד, בלי צורך להתחשב בבחירת החיפוי במעבר לקיר הלבן באמצע הדרך. אך אין פה פשרה מקצועית אלא להיפך, החיפוי עד התקרה נותן גם כמה יתרונות פונקציונליים.

חיפוי חדר אמבטיה עד התקרה – למה זה כדאי?

הגנה מפני רטיבות- בסטנדרט חיפוי קירות בחדרים רטובים, מסתפקים לרוב בחיפוי חצי הקיר וההגנה מפני רטיבות תהיה בהתאם. כאשר קירות חדר האמבטיה מכוסים עד למעלה, הם מספקים הגנה טובה יותר מפני נזקי רטיבות ומים. זה קריטי במיוחד באזורים עם לחות גבוהה או בהם נעשה שימוש תכוף במים, כמו במקלחת או סביב הכיור.

אסתטית- כיסוי קירות חדר האמבטיה עד למעלה מעניק לחלל מראה מלוטש, אחיד ומגובש יותר. בנוסף זה גורם לחלל להיראות גדול ופתוח יותר.

קל יותר לניקוי- כאשר הקירות מכוסים עד לחלק העליון, יש פחות פינות שבהן יכול להצטבר לכלוך, אבק ועובש. בעוד שקירות חשופים סופגים כתמים, אריחים הם קלים לניקוי והברקה.

בידוד טוב יותר- בהתאם לסוג החומר המשמש לכיסוי הקירות, חיפויים עד לחלק העליון יכול לספק בידוד טוב יותר, לעזור לשמור על חום חדר האמבטיה בימים קרים.

בסך הכל, כיסוי קירות חדר האמבטיה עד למעלה יכול לספק מספר יתרונות, כולל הגנה משופרת מפני רטיבות, מראה אסתטי, ניקוי קל יותר ובידוד טוב יותר.

כמה זמן לוקח לעשות חיפוי קירות באמבטיה?

אתם מתכננים שיפוץ חדר אמבטיה, אחת המשימות שסביר להניח שתתמודדו איתן היא כיסוי הקירות. זה יכול להיות תהליך שלוקח זמן, וחשוב שיהיה לכם מושג מציאותי כמה זמן זה ייקח כדי שתוכל לתכנן בהתאם. הבה נסקור כמה זמן בדרך כלל לוקח לכסות את הקירות בחדר האמבטיה, כמו גם כמה גורמים שיכולים להשפיע על ציר הזמן.

ראשית, חשוב לציין שציר הזמן לחיפוי הקירות בחדר אמבטיה יכול להשתנות בהתאם למספר גורמים. חלק מהגורמים הללו כוללים את גודל חדר האמבטיה, סוג החומר המשמש לחיפוי הקירות ורמת הניסיון של מבצע העבודה.

אם החלטתם ברוב שכל להשתמש באריחים על מנת לכסות את הקירות, ואתם תוהים כמה זמן זה ייקח עד שתהנו שוב ממקלחת טובה במראה משודרג, כדאי שתיקחו בחשבון את הזמן שלוקח להנחת כל אריח, זמן ההמתנה לייבוש הדבק ולאחר מכן דחיסת האריחים. זה בהחלט יכול להיות תהליך שלוקח זמן, במיוחד אם מדובר בכיסוי שטח גדול או אם בחרתם בדפוסי אריחים מורכבים כמו למשל אריחים עם דוגמא גאומטרית, או אריחי שטיח שלא ניתן להניח ללא הקפדה או תכנון מוקדם.

באופן כללי, ניתן להניח כי כיסוי הקירות בחדר האמבטיה ייקח לפחות מספר ימים. זה ייתן לכם מספיק זמן להכין את הקירות כראוי, ליישם את החומר שבו בחרתם לחפות, ולאחר מכן לאפשר את זמן הייבוש הכרחי.
גורם נוסף שיש לקחת בחשבון הוא האם תתבצע עבודה אחרת בחדר האמבטיה באותו זמן או לא. אם אתם גם מחליפים מתקנים או מתקינים ריצוף חדש, למשל, זה יכול להוסיף לציר הזמן הכללי.

על מנת לקבל הערכת זמן מדויקת כדאי שתיוועצו בקבלן מקצועי. הוא ידע לתת לכם ציר זמן מדויק יותר על סמך ניסיונו והפרטים הספציפיים של הפרויקט שלכם. חיפוי קירות עד למעלה או סטנדרטי דורש עין ויד מקצועית ומומלץ לא לנסות ליישם את החיפוי מבלי שיהיה לכם ניסיון בכך. חיפוי בלתי מקצועי עלול לגרום נזק עצום לקירות בחדרים רטובים בפרט וחשוב שהעבודה תתבצע בצורה מדויקת ונכונה.

איך לבחור חיפוי קיר לאמבטיה?

אם תבחרו בחומר כמו טפט או צבע לכיסוי הקירות, התהליך עשוי להיות מהיר יותר. עם זאת, עדיין תאלצו לקחת בחשבון את הזמן שנדרש כדי להכין את הקירות כראוי, כולל שיוף והחלקת כל נקודות החספוס, מילוי חורים או סדקים בשפכטל והמתנה לייבושו. מאידך טפט או צבע אינם נהנים מהיתרונות שיש לאריחים להציע בכל הנוגע לעמידות החומר ולקלות התחזוקה שלו. סביר מאוד להניח שאם תבחרו באריחים- אבן טבעית או קרמיקה, תהנו מחיי מדף ארוכים יותר ומבלאי נמוך.

עלויות חיפוי קיר לאמבטיה

בלתי אפשרי לתת מספר מדויק בסעיף העלויות מפני שיש כל כך הרבה משתנים, אבל אנחנו כן יכולים לפרק לכם אותו לתתי הסעיפים אותם תוכלו לבחון ולהתאים לצרכים שלכם.

עלות החומרים

כאן אנחנו מדברים על אריחי החיפוי עצמם. אנחנו ממליצים לכם לבחור ולרכוש את האריחים בעצמכם, ולא לתת לקבלן המבע לעשות זאת עבורכם. כך גם תוכלו לבחור בדיוק את מה שאתם רוצים וגם לדעת ששילמתם רק על האריחים ולא על "תיווך". המומחים של פרביטל ישמחו לסייע לכם ולתת לכם את כל העזרה המקצועית הדרושה.

עלות עבודה

כאן תמצאו שיש טווח מחירים גדול מאד, החל מאלפים בודדים ועד עשרות אלפים. גם כאן יש משתנים משפיעים כמו גודל, מצב נוכחי, החיפוי אותו רוצים לשים ועוד. אנחנו ממליצים לכם לקחת בעל מקצוע עם המלצות. הראש השקט שלכם שווה יותר מחיסכון תיאורטי.

עלות שאיננה כספית

לכלוך, פועלים שעובדים בבית, מקלחת מושבתת, זמן לבחירת חומרים ובעלי מקצוע ועוד. זה עולה בזמן, בהתעסקות ובאי נוחות. כדאי לקחת את זה בחשבון.

לסיכום

ברוב המקרים אם לא בכולם, חיפוי הקירות בחדר אמבטיה יהיה תהליך שיגזול זמן, אך עם תכנון והכנה נכונים ניתן להבטיח שהעבודה תתבצע בצורה יעילה ואפקטיבית. בין אם אתם מבצעים את העבודה בעצמכם מתוך ניסיון או שוכרים איש מקצוע, הקפידו לקחת בחשבון את הזמן הדרוש להשלמת הפרויקט.