נפתחה גלרית האבן החדשה בעמק חפר

נפתחה גלריית האבן החדשה בעמק חפר.
עצם המחשבה על הקונספט הציבה את זווית ההתבוננות על האבן הטבעית במקום חדש, מרהיב, מרגש ובעיקר מותאם לקהל האדריכלים והמעצבים המבקרים במקום עם לקוחותיהם.
ראיון מיוחד עם רונה לוין ורות פקר, מלוין פקר אדרכילים, שתכננו את המתחם החדש.


קיר גרניט עוצמתי מייצר סקרנות באשר להתרחשות שמעבר לו

מה היה הסיפור? מה התבקשתן לעשות?

נתבקשנו על ידי פרביטל לתכנן את אולם התצוגה החדש בעמק חפר, בו גם ממוקם המפעל ותצוגת גושי האבן המרהיבה. קהל היעד הינו אדריכלים, מעצבים, יזמים, מנהלי פרויקטים ולקוחות פרטיים.

אז איך ניגשים לתכנון? מה היה הויז'ן שעמד מול עיניכן?

רצינו ליצור מקום, ולא עוד אולם תצוגה קונבנציונאלי. מקום שאינו קיים, מקום דמיוני שירקום חוויה. מקום שכל אחד שיגיע אליו יזדהה איתו וימצא בו את מבוקשו. מקום שיכול להיות, בית, מלון, דירה. מקום המגדיר חלל כניסה, מטבח, סלון, משרד, חדר רחצה. לופט דמיוני הממחיש את התפיסה שלנו לגבי אבן. קבלנו מלבן של 200 מ"ר ובחרנו לחלק אותו על ידי קירות ומחיצות עצמאיים, מקבילים אחד לשני ויוצרים הפרדה בין הפונקציות השונות, אך גם מאפשרים הצצה דרכם.

אי אבן במרכז חלל המטבח בלופט, המחופה כולו שיש. מרקם תאורה יוצר משחקי צללים המעצימים את האווירה במקום

איך יצרתן את העניין ללקוח, כיצד יוצרים את הסקרנות?

לא הכל גלוי מהכניסה. שכבות הקירות, מאפשרות גילוי הדרגתי עם ההתקדמות בחלל. השימוש בתאורה הוא חלק אינטגרלי בעיצוב, התאורה מאירה את האבנים השונות, יוצרת אווירה. באמצעות תאורה סמויה הודגשו קווי האורך בעוד הגופים הדקורטיביים יצרו חמימות. חלל הכניסה יכול להיות כניסה לבית, לבניין מגורים, למלון בוטיק, למשרד.

ניכר השימוש שלכן בפליז

בחרנו בפליז כאלמנט חזרתי, אם כמדף, ברז, גוף תאורה או סבכה החוצצת בין שתי פונקציות, מאפשרת שקיפות ומעשירה את החלל כשחוטי זהב שזורים בגיאומטריה בתוך מסגרת.

זווית נוספת על חלל המטבח. מחיצת פליז גיאומטרית מרמזת על החלל הסמוך

בסוף, האבן היא הסיפור. מה היה לכם חשוב להביע באמצעותה?

רצינו לומר שאבן היא חומר חי, חם ונושם. אבן אינה חור קר. אם משלבים עם האבן עץ ומתכת, זכוכית, טקסטיל נוצרים הרמוניה ועושר חומרי רב. אבן יכולה להיות כל דבר. אבן יכולה להיות חיפוי קיר בעיבודים אינסופיים, ספסל, רהיט, כמו שולחן הסלון או האי במטבח המחופה גרניט שחורה.

כיור בנוי וברז פליז מוברש, מדגישים קווים ישרים ונימה אלגנטית

מבט נוסף על אזור המטבח

מחיצת פליז גיאומטרית חוצצת בין חלל המטבח לסלון

שיש ואבן משולבים בחלל המגורים באופן המייצר חמימות ותחושה ביתית

חלל המגורים מרהיב. ספרו על האלמנטים המרכיבים אותו ועל פלטת החומרים

זכוכית שקופה מעושנת על רקע קיר אבן לבן, שטיח טרה קוטה של פאולה לנטי, ספת הטוט של קסינה עם כורסת הוומב של קנול. השימוש באבן מביע את הורסטיליות שלה. אבן יכולה להיות שולחן קלקטה בסלון, אלמנט הפרדה כמו קיר הברקוד החוצץ בין שני חללים, והיא יכולה להיות ספסל המשלב קמין. אבן, טקסטיל, זכוכית, מתכת. שילוב נכון ומוקפד. סלון שמזכיר בצבעוניות שלו את בתי קליפורניה של פעם. סלון שיכול להיות בווילה, לאונג' במלון בוטיק, פינת הסבה במשרד וכן הלאה.

אלמנט שיש בנוי מהווה את שולחן הסלון. הקיר ממול מחופה שיש, בחלקו התחתון קבוע מדף שירות דקורטיבי אף הוא עשוי שיש

חלל האמבט, אלגנטי ומהודק. מערכת כיורים בנויים, אמבט בנוי וחיפויים מורכבים

חלל הרחצה נראה כמו יצירת אמנות

חלל הרחצה מאפשר נקודת מבט נוספת של עיבוד וצורת הנחה. יצירת קומפוזיציה שהיא למעשה התקנה אמנותית, וגם כאן שילוב של אבן עם עץ, טקסטיל, מתכות ומראות.

מערכת אמבט וכיורים בנויים בחלל הרחצה

מבט נוסף על יחידת האמבט הבנויה

איך תסכמו?

יצרנו פביליון המראה יכולת טכנולוגית, איכות חומרית וקונספט אדריכלי חזק. רצינו להראות הרמוניה הנוצרת מחיבור כל החומרים והטקסטורות, להביא רכות ושירה לאבן, להראות שאבן יכולה להיות מיושמת באופנים אינסופיים וכיד הדימיון.

תכנון: רונה לוין, רות פקר – לוין פקר אדריכלים

צילום: אורי ישי