שיש או גרניט – מה יותר מתאים למטבח שלך?

כשמדובר בבחירת החומר המתאים למשטחי המטבח או לריצוף, נראה כי האפשרויות עצומות. אך שתי אפשרויות פופולריות במיוחד הן שיש וגרניט פורצלן, שתי חומרי הגלם המרהיבים הללו מציעים יתרונות וחסרונות ייחודיים. אם אתם עומדים בפני בחירה לקראת מטבח חדש או חידוש מטבח ישן, המאמר הזה בשבילכם. אנו ננסה לעמוד על ההבדלים המהותיים בין שיש לבין גרניט פורצלן, ובכך ננסה לעזור לכם לקבל החלטה ולקבוע איזה מהם מתאים יותר למטבח שלכם.

שיש- הנסיך של משטחי העבודה

שיש היא אבן טבעית ששימשה בענף הבנייה במשך מאות שנים. אם נעמיק נגלה כי שיש הוא משקע ימי שעבר התמרה כתוצאה מחום או מלחץ במעמקי כדור הארץ. התמרה מלשון תמורה היא תהליך של שינויים כימיים הנוצרים כתוצאה של תנאים קיצוניים. התוצאה- סלע גבישי וחזק המורכב משלושה מינרלים- קלציט, דולומיט וסרפנטין. אלו הם מרכיבי השיש הטבעי. כידוע אנו משתמשים במונח שיש כמונח גנרי המתאר משטחי עבודה למטבח. אבל יש שיש העשוי משיש ויש את כל השאר.

השיש ידוע בעורקים ובצבעים הייחודיים שלו, שהופכים כל לוח למיוחד במינו. השיש הוא אבן רכה יותר מגרניט, מה שאומר שהוא נוטה יותר לשריטות ושבבים. עם זאת, עם טיפול ותחזוקה נאותים, השיש יכול להחזיק מעמד עשרות שנים ויפתח פטינה יפה לאורך זמן. פטינה, למי שלא ליד מילון בדיוק, הוא ציפוי שנוצר על משטח כלשהו לאורך השנים, הפטינה כמו שאמרנו, מעידה על כמה השיש מזדקן יפה.

משטח למטבח

יורש העצר- גרניט פורצלן

גרניט פורצלן, לעומת זאת, הוא חומר מעשה ידי אדם שנועד לחקות את המראה של גרניט טבעי. הוא מיוצר על ידי שילוב חומרים טבעיים עם פיגמנטים ושרף, ומחומם בטמפרטורות גבוהות ליצירת משטח עמיד ולא נקבובי. גרניט פורצלן עמיד מאוד בפני שריטות, כתמים וחום, מה שהופך אותו לבחירה אידיאלית עבור אזורים עם תנועה גבוהה כמו המטבח.

חשוב להבהיר שגרניט פורצלן וגרניט אינם מתארים את אותו חומר הגלם. גרניט הינו מחצב מינרלי טבעי המופק כמו השיש מבטן האדמה, הוא מאופיין בחוזק ובעמידות גבוהה ובפלטת צבעים ייחודית לו. גרניט פורצלן למטבח או לכל שימוש אחר הוא חומר מעשה ידי אדם, כשהמילה המילה גרניט הוכנסה לשמו על מנת להבהיר את תכונות החוזק של המשטח. מכאן כמובן ניתן להסיק על הגרניט הטבעית. גרניט פורצלן היא סוג של קרמיקה (חרס) אשר בתהליך הייצור, הכולל דחיסת חול, שריפה בחום גבוה וזיגוג באבקת זכוכית, בתוספת אבקת חרסית המקנה לאריח חוזק ויכולת שריפה בטמפרטורה גבוהה. עקב תהליך השריפה בחום הגבוה, מקבל אריח הפורצלן חוזק המבדל אותו מאריח הקרמיקה. כיוון שזהו משטח מלאכותי, אין צבע או דוגמא שלא ניתן לייצר.

משטח אי למטבח עשוי גרניט

מה בכיס?

אחרי ככלות הכל, בשביל כבוד צריך לעבוד ובשביל מראה יוקרתי משלמים יותר. אבל, אם חסכתם ולא אהבתם את התוצאה זה יעלה לכם יותר. מחירי השיש הטבעי מן הסתם יהיו מעט גבוהים יותר ממחיר השיש המלאכותי, הלא הוא שיש גרניט פורצלן. כשם שמותג יהיה יקר יותר מחיקוי. לשיש גרניט טבעי מחירים משתנים בהתאם לאיכות חומר הגלם. הטווח נע בין 500- 2,500 למטר ומעלה. המחיר יעלה ככל שתחפוץ נפשכם בשיש גרניט ייחודי ואקזוטי יותר וכמובן באיכות האבן. גם התאמת המשטח לצורך יהוו חלק בשקלול המחיר, למשל חיפוי מדרגות- מדידה, ייצור חיתוך והתקנה ישוקללו במחיר המשטח. העלות לשיש גרניט פורצלן תנוע בין כמה עשרות לכמה מאות שקלים למטר רבוע בהתאם לאיכות ולעיצוב שתרצו.

אז איזה מהם מתאים יותר לשיש במטבח?

התשובה טמונה בכם ותלויה בהעדפות האישיות ובאורח החיים שלכם. אם אתם אוהבים את המראה של אבן טבעית ולא אכפת לכם להשקיע קצת מאמץ נוסף כדי לטפל במשטחים או בריצוף, שיש עשוי להיות הבחירה הנכונה עבורכם. השיש הוא חומר נצחי ואלגנטי שיכול להוסיף נופך של יוקרה לכל מטבח או חלל. תשאלו את היוונים.

יחד עם זאת, אם אתם מחפשים אופציה דלת תחזוקה שיכולה לעמוד בבלאי של שימוש יומיומי ואכן אתם בעלי מטבח זמין ומזמין ורוחש ילדים, שוקו ופטל, גרניט פורצלן היא הבחירה הטובה ביותר. גרניט פורצלן עמיד מאוד בפני שריטות, כתמים וחום, קל לניקוי ותחזוקה. הוא גם מהגיע במגוון רחב של צבעים ודוגמאות, כך שתוכלו למצוא אחד שמתאים לסגנון ולטעם שלכם בקלות.

לסיכום, גם לשיש וגם לגרניט פורצלן ישנן יתרונות וחסרונות הייחודיים להם. בסופו של יום, הבחירה הטובה ביותר עבור המטבח שלכם תהיה תלויה בהעדפותיכם האישיות ובאורח החיים שלך. שקלו את התקציב שלכם, העדפות התחזוקה והאסתטיקה הכללית שאתם מנסה להשיג בעת קבלת ההחלטה. עם הבחירה הנכונה, המטבח שלכם יכול להיות חלל פונקציונלי ויפה לשנים רבות.

וכמובן – המומחים של פרביטל פה בשבילכם, וישמחו לעזור לכם בהתלבטות, במידע, ובבחירת האפשרות הטובה ביותר עבורכם.