ריצוף לחדר אמבטיה – כל מה שצריך לדעת

הרצפה, ובמקרה הזה ריצוף מקלחת או ריצוף חדר האמבטיה כולו, הוא משטח גדול, חשוף ברובו, שיש לו השפעה גדולה על חדר האמבטיה, גם ברמה הפרקטית, וגם ברמה העיצובית. על מה חשוב להקפיד בריצוף חדרי אמבטיה?

 

אנחנו לא באמת צריכים להכביר במילים על חדר האמבטיה וכמה אנחנו אוהבים אותו. תודו שכשאתם נכנסים לחדר במלון, החדר הראשון שתרוצו לבחון יהיה חדר הרחצה. אם הוא מושקע, מעוצב ונעים לכם בעין, הדרוג הכללי של החדר והמלון כולו יעלה. לא סתם מקומות המכבדים את עצמם משקיעים מחשבה רבה בעיצוב וריצוף חדר האמבטיה שלהם. לעיתים רבות, ממש על פי קונספט מסוים. זה החדר האינטימי שלנו בו אנו משילים מעלינו את היום ונרגעים. החדר בו חשוב שנחוש ביטחון ונוחות מירביים, הוא חייב להיות מושלם. אז איך עושים את זה? חלק מהסוד נמצא ממש לרגליכם – בריצוף חדר האמבטיה.

 

שיש לאמבטיה

 

בנייה חדשה או שיפוץ? בריצוף מקלחת לכו על הטוב ביותר

המקלחת היא אזור מאוד דינמי ורטוב הסופג לא מעט מים ומוצרי ניקיון חזקים כגון חומצות ואקונומיקות למיניהן. זהו חדר אליו נכנסים ויוצאים בקצב שלא יבייש את תחנת ארלוזורוב. חדר האמבטיה צריך להתמודד עם צבירת לחות ורטיבות רבה. לפיכך בחירת חומרי הגלם, על מנת שיחזיקו לאורך זמן, היא משמעותית שלא לומר קריטית. חשוב להטיב לבחור חומרי גלם חסינים ללחות. אריחי הריצוף הקרמיים, הדלתות, הכלים הסניטריים, התאורה, המראות, הארונות צריכים להיות מותאמים לרטיבות וללחות בחדר הרחצה. על כן בחירת קרמיקה לריצוף האמבטיה היא אחת הבחירות החשובות לא רק ברמה האסתטית. לריצוף חדרי אמבטיה יש ממש תפקיד במניעת חלחול המים אל תשתיות המבנה ומשמעות רבה כשמדברים על עמידות ושחיקה ובלאי.

 

איך בוחרים נכון ריצוף לחדר האמבטיה

אחרי שבדקתם את איכות החומרים אתם יכולים להתחיל להפליג עם הדמיון ולתת לאומן שבכם לפרוץ. השמיים הם הגבול אבל בסוף המטראז' קובע. לפני הכל, תסגרו על סגנון. חדר רחצה למבוגרים יכול לקבל כיוון מודרני אסתטי בקו נקי, סגנון כפרי, תעשייתי. חדרי אמבטיה של ילדים יכולים להיות צבעוניים ועליזים יותר. אבל חשוב מאד לא לשכוח את הפרט המפתיע הבא – הילדים גדלים ויום אחד להתקלח עם מיקי מאוס כבר לא יהיה אטרקציה מגניבה כמו שזה היום. לכן חשוב לחשוב קדימה ולנהוג במתינות המתאימה. אחרי שנסגרתם על קונספט כללי, העמיקו לעובי הבלטה- בחירה נכונה של ריצוף למקלחת וחיפויים מבחינת גודל, צורה, צבע, גימור וכדומה וכן ביצוע פריסת הריצוף הלכה למעשה. מומלץ להתייעץ עם מעצב פנים, אדריכל או מומחי ריצוף וחיפויים. בין החלום שלכם להגשמתו, יש צורך בתרגום ראוי למציאות.

 

טיפים להתאמת ריצוף מקלחת

אף אחת מההמלצות הנ"ל אינה חקוקה בסלע (טוב, אולי חוץ מהטיפ הראשון). בסופו של יום על טעם ועל ריח אין להתווכח. אבל הינה כמה טיפים למי שמתקשה להתחיל וצריך הכוונה:

    • איפה חשוב לרצף ולחפות- ברמה הטכנית חשוב לחפות את האזורים הרטובים: אזור המקלחון דורש חיפוי עד גובה 180 ס"מ בערך, בגלל אופן פיזור המים הניתזים. את אזור האמבטיה ניתן לחפות עד גובה נמוך יותר העומד על -120 ס"מ (זאת במידה והאמבטיה אינה משמשת גם כמקום לרחצה בטוש). חשוב גם לחפות את האזור שמעל הכיור והמשטח. זהו הבסיס לכל עיצוב תקני.
    • המשכיות עיצובית עם שאר הבית- אם הבית שלכם בסגנון פרובאנס, יתכן ולא תרצו שחדרי הרחצה יראו תלושים מהמגזין מינימליזם בעיר הגדולה. נסו לזרום עם הקו של הבית על מנת לא לייצר תחושת נתק בין החללים.
    • התאימו בין אריחי הריצוף לאמבטיה לגודל חדר האמבטיה. בהתאמה. חדר רחצה קטן- אריחים קטנים ולהיפך. כמובן ניתן לשלב בעדינות. ניתן גם ליצור עניין עם בחירת חיפוי מיוחד, בעל טקסטורה והדפסים מיוחדים.
    • בטיחות לפני הכל- חדר הרחצה הוא לא מתחם החלקה חופשית, וכולנו שמענו לפחות על קרוב משפחה אחד שעבר תאונה לא נעימה בעקבות החלקה בחדר האמבטיה. לא משנה בני כמה אתם, רצפה רטובה היא רצפה חלקלקה ומועדת לפורענות. הקפידו לבחור אריחי קרמיקה מותאמים למשטחים רטובים – אריחי קרמיקה מונעי החלקה – ובכך לא תסכנו את בני המשפחה גדולים כקטנים. ריצוף מקלחות בקרמיקה מונעת החלקה זו לא המלצה. זו חובתכם המוסרית.
    • קחו בחשבון את פתחי הביוב- לא כל אריח קרמי מותאם לחיתוכים שונים. בנוסף – ישנם כיום פתחי ביוב שעליהם ניתן להניח אריח קרמיקה זהה לאריח הקרמיקה של ריצוף הרצפה למראה אחיד ונקי.

FUN FACT- בעבר היה נהוג לחפות ולרצף את חדר האמבטיה מן המסד ועד הטפחות באריחים. כיום, המגמה היא להימנע מכך כדי להשיג מראה קליל ובלתי עמוס. לשם כך, ניתן לחפות אך ורק את האזורים הרטובים בחדר ובשאר החדר ליישם שכבת צבע

למידע על גובה אמבטיה מריצוף היכנסו לכאן >> https://bit.ly/3RuAnc3

הקשר בין ריצוף מקלחת והעיצוב הכללי

אין ספק שהריצוף הוא משמעותי ביותר כשמדברים על עיצוב כל חדר . ריצוף המקלחת לא יהיה המשך ישיר של ריצוף חלל הבית מהטעמים שפרטנו מעלה. אבל הוא בהחלט נדבך עיצובי ההולך יד ביד עם העיצוב הכללי של חדר הרחצה. אז מאיפה מתחילים? אתם מכירים את עצמכם הכי טוב ואת יכולת הספיגה שלכם. אם אתם אנשים צבעוניים ומלאי תעוזה, הדבר כנראה ישתקף בעיצוב ביתכם וישפיע על כל חדרי הבית. סידרנו לכם את הקטגוריות לפי התאמה.

    • התאמה בטוחה: מתאים לבעלי אופי סולידי, חובבי המונוכרומט, שכאשר מביטים על יותר משני צבעים חווים תחושות קשות של כאוס וטשטשת. בחירה מקולקציה אחת בגוונים אחידים של פלטת צבעים בשילוב שינויי גוונים קלים תבטיח התאמה.
    • ביטחון עיצובי: בחירת צבעים שונים (משלימים וניגודיים), צורות שונות לגמרי (למשל מלבני לריצוף ומעוין לחיפוי), טקסטורות שונות ועוד מצריכות ידע עיצובי מתקדם.
    • ערבוב בין קולקציות: ניתן לבחור בין חיפוי וריצוף מקולקציות שונות אם הדבר נחוץ לעיצוב. גם כאן מומלץ לקבל ייעוץ מתאים על מנת להימנע מטעויות עיצוביות.
    • עיצובים מתקדמים: ניתן לבחור בצבע חיפוי שונה לקיר אחד בלבד ליצירת קיר כוח. ניתן להשתמש באריחי פסיפס לקיר המקלחון ליצירת הפרדת ועניין עיצובי, צבע/מרקם ריצוף יחד עם צבע ניטרלי לחיפוי ועד שלל אפשרויות מתקדמות.

קיימות אסכולות עיצוביות שונות ושלל אפשרויות של ריצופים וחיפויים ליצירת האווירה והעיצוב שלכם. אל תפחדו מלהכניס מעט עניין בריצוף המקלחת. נכון, תמיד בשעת בלבול מפתה ללכת על הלבן הטוב והמוכר ולתת נגיעות עיצוב בעזרת פריטים אחרים בחלל. אבל האפשרויות היום כל כך רבות, שמרו על ראש פתוח ובכך תקפיצו את את הטאצ' העיצובי. אם אנכם בטוחים, התייעצו עם אנשי המקצוע שלנו בכל נושא הקשור לריצוף ועיצוב חדר האמבטיה.