להגיע לגבהים חדשים- נקודות מבט תקניות על גובה האמבטיה

להאזנה לחצו פליי:

 

כשאנחנו ילדים, אי אפשר להגיד שאנו מביעים עניין מיוחד בחדר האמבטיה. בגיל 10 כל קשר בנינו לבין מקלחת הוא מקרי בהחלט ושאלות כמו איזה ריצוף למקלחת כדאי להתקין או מה גובה אמבטיה מריצוף לא מטרידות אותנו אם בכלל שמנו לב שלאמבטיה יש ריצוף.

אבל יגיע רגע שבו כל ילד לשעבר ימצא עצמו מתחבט בסוגיות כמו שיש לאמבטיה, גובה אמבטיה רצוי ושאר תקנים למיניהם. יתרה מכך, יגיע היום שבו מקלחת תפסיק להיות עונש ותהפוך לדובדבן בסוף כל יום. אז כדאי שתעשו את זה נכון.

הבנת גובה האמבט האופטימלי מריצוף

בעולם עיצוב הפנים ושיפוץ הבית, לשילוב של משיכה אסתטית עם יציבות ועמידות יש חשיבות עליונה. בעלי בתים וחובבי עיצוב נוטים להימשך לעתים קרובות לחומרים יוקרתיים כמו סוגי שיש שונים כאשר הם משפצים או מתכננים את חדרי הרחצה שלהם. אם זה עבור אמבטיה, ריצוף רצפה או ריצוף קירות. בכל הנוגע לגובה האמבטיה מהריצוף, ישנם שיקולים מכריעים שיבטיחו אווירת חדר אמבטיה כזו שתהיה גם פונקציונלית ועמידה, גם יפה וגם נוחה.

גובה האמבט האידיאלי – יצירת איזון עדין

גובה האמבטיה האידיאלי מהריצוף הוא בדרך כלל בין 1.5 ס"מ ל-3 ס"מ, בהתבסס על תקנים בתעשייה. למדידה זו חשיבות מכרעת במניעת נזילות מים ובשמירה על חדר אמבטיה יבש ומסודר. השגת האיזון המושלם בין אלגנטיות ויציבות היא המפתח, והכל מתחיל בהתקנת רצפה מפולסת וללא אי סדרים.

ביצוע ריצוף מקלחת ללא רבב

כאשר משתמשים בשיש בחדר האמבטיה, במיוחד בגימור מלוטש, המראה הכללי משדר יוקרה ותחכום. עם זאת, כדי לשמור על הפונקציונליות ואריכות הימים של ריצוף השיש, יש צורך בבחירת חומרים איכותיים ובשיטות התקנה נכונות. ריצוף יציב ועמיד המשלים את גובה האמבטיה מהריצוף לפי תקן ישדרג את כל חלל האמבטיה.

קירות חדר האמבטיה מרוצפים בדרך כלל עד לגובה של כ-1.8 מטרים מעל הרצפה. גובה זה נקבע בהתאם לתקנות הבנייה ומדיניות הבנייה של המדינה או הרשויות המקומיות ועשוי להשתנות בין אזורים שונים.

מטרת ריצוף הקירות בחדר האמבטיה עד לגובה זה היא להגן מפני רטיבות ולשמור על חלל חדר האמבטיה נקי מהתזות מים המתרחשות בזמן מקלחות. ריצוף קירות בגובה זה מבטיח סביבה נקייה, מגן מפני עובש ורטיבות העלולה לייצר נזקים אסתטיים, בריאותיים ולפגום בעמידות.

הרכבת ברז האמבטיה לזרימה מושלמת

מיקומו של ברז האמבטיה הוא היבט קריטי נוסף שיש לקחת בחשבון. התקנה ויישור נכונים חיוניים למניעת נזילות מים אפשריות ובעיות אינסטלציה אחרות. יש לתכנן בקפידה את הגובה וההתאמה של הברז כך שיתאימו לגובה האמבטיה מהריצוף, מה שיבטיח תוצאה חלקה ומושכת מבחינה ויזואלית.

קצת מספרים

גובה הברז נופל בדרך כלל בין 70 ס"מ ל-90 ס"מ מעל הרצפה.

לגובה ממוצע של 80 ס"מ מעל הרצפה יש לוודא שהברז מתאים לגובה זה ומעניק נוחות למשתמש.

לקביעת הגובה המדויק יש לקחת בחשבון את מידות האמבטיה ולהתאים את הברז בהתאם לצרכי המשתמש.

גובה הברז עשוי להשתנות בהתאם לדגם ולסגנון, לכן עיין בהוראות היצרן להנחיות התקנה מדויקות.

מרווח ומדידה נכונים

מדידות מדויקות ומרווחים נאותים הם מרכיבים חיוניים בכל פרויקט שיפוץ חדר אמבטיה, במיוחד כאשר משלבים אריחי שיש. התקנה מדויקת לא רק משפרת את המראה אלא גם מבטיחה את עמידות הריצוף. על מנת למנוע סיבוכים במהלך ואחרי ההתקנה, חיוני להקפיד על הנחיות מקצועיות ולהקפיד על ביצוע קפדני בידי איש מקצוע.

לסיכום

הגימור המלוטש של השיש בחדר האמבטיה מספק מראה יוקרתי ואלגנטי, אין צורך להרחיב על כך. עם זאת, אין לזלזל בחשיבות גובה האמבטיה מהריצוף לפי תקן. גובה אמבטיה מדויק תורם ליציבות ולנוחות ומשפר את השימוש והאווירה הכללית של חדר האמבטיה.

בהתאם לתקנות התעשייה, טווח גובה של 1.5 ס"מ עד 3 ס"מ הוא אופטימלי לחוויית מקלחת אופטימלית. התקנת ברז האמבטיה והמרווח המדויק חיוניים באותה מידה בהשגת פרויקט ריצוף חדר אמבטיה ללא רבב. ביצוע קפדני של גורמים חיוניים אלו יבטיח חלל חדר אמבטיה המשדר יוקרה ועומד במבחן הזמן. אם אתם מתלבטים באשר לחדר הרחצה שלכם אל תהססו לפנות אלינו. היועצים של פרביטל ישמחו לתת לכם מענה מקצועי.