משטחי עבודה מקוורץ – הטבע בשיא תפארתו

אם המילה קוורץ נשמעת לכם כמו סוג של מאכל לאומי ממזרח אירופה אתם לא לגמרי טועים באסוציאציה. מקור השם קוורץ הינו ככל הנראה מהשפות הגרמניות הקדומות. משמעותו על פי החוקר פליניוס – קרח קפוא לעד. ואכן גבישי הקוורץ מצויים בהרי האלפים בקרבת קרחונים. עד כאן אגדות. עכשיו כמה עובדות.

מבנה גביש הקוורץ הוא מעין פירמידה המסתיימת במשושה. בטבע יהיה קשה לאבחן את הצורה השלמה שלו משום שהגביש כל כך גדול שרק חלקו נחשף. אחת מתופעות הטבע המאפיינות את הקוורץ היא שהוא מופיע בתוך כדור גיר חלול וחלקו הפנימי מצופה גבישי קוורץ. על מנת להתיך אבן קוורץ תזדקקו ל 1700 מעלות צלזיוס.

הקוורץ כמו השיש, נוצר בלחצי כדור הארץ והוא האחרון בשרשרת להתגבש לסלעי יסוד (בטמפרטורה של כ 600 מעלות צלזיוס) למעשה סיווג סלעים מגמתיים נעשה בהתאם לכמות הקוורץ שבו. אחד מהדברים המדהימים הקיימים בטבע הינם עורקים של קוורץ הנוצר בתעלות וגבישי ענק מושלמים המגיעים לאורך של עשרות מטרים ומאות ק"ג. כיסים גדולים של גבישים נקראים "קתדרלות". זהו מחזה מרשים ביותר.

אם הגעתם עד הלום סימן שאתם או שוקלים סוגי משטחים שונים לפני רכישה ועיצוב, או ממש מתעניינים במינרלים וגבישים. כיוון שאנחנו בפרביטל מתמחים במשטחי עבודה מסוגים שונים, ביניהם גם משטחי קוורץ למטבח, נהמר על האפשרות הראשונה…

קיימים סוגים רבים של משטחי עבודה למטבח ובכלל. היום נצלול לתכונות והיתרונות של משטחי קוורץ על מגוון צבעיהם וכמובן ניגע גם במחיר אבן קוורץ.

למה אנחנו אוהבים משטחי קוורץ למטבח

  • הקוורץ אם לא אמרנו עדיין, הוא מינרל חזק במיוחד, למען הדיוק הוא אחד החזקים. שילובו בתוך חומרים שונים תורם לחוזק המשטח, עמידותו וגמישותו.
  • משטחי קוורץ, להבדיל ממשטחי השיש הטבעי, הם מעשי ידי אדם ומורכבים מאחוז גבוה של מינרל הקוורץ בשילוב חומרים נוספים בין היתר גם אבן הגרניט. למעשה כיוון שהמשטח מלאכותי, ניתן להשיגו כמעט בכל מראה שתבחרו ללא הגבלה. מה שמבדיל בין משטח גרניט למשטח קוורץ הוא למעשה אחוז הקוורץ והגרניט המרכיבים את המשטח.
  • בזכות המבנה הגבישי המאפיין אותה, אבן קוורץ עמידה במיוחד בפני שריטות, סדקים וכתמים חיצוניים – מה שהופך משטחי קוורץ לחומר מושלם עבור המטבח שלכם כמו גם לחדר האמבטיה.
  • גם בפן העיצובי הוא בעל יתרונות רבים- הוא מגיע במגוון גוונים כשטרנד המבוקש היום הוא קוורץ לבן. האופן הזורם בו הצבעים באים לידי ביטוי במשטחי הקוורץ מקנים לו מראה רך ונעים שקשה למצוא במשטחים אחרים.
  • שקיפות ייחודית הקיימת בחלק ממשטחי הקוורץ מאפשרת משחקי אור על ידי תאורת לד, המדגישה את יופיו.

שימושים נוספים לאבן קוורץ בתעשייה הכללית

לקוורץ שימושים רבים נוספים בשרות התעשייה –
זכוכית הנעשית על ידי חול קוורץ נקי
אבני חן- ניתן לראותו גם בתעשיית התכשיטים וגם בעולמות המיסטיקה
בפיזיקה – הקוורץ שקוף לקרינה אולטרה סגולה. הוא כמעט אינו בולע אור ולכן מייצרים ממנו חלונות ועדשות. גם בעולם האלקטרוניקה, נמצא לקוורץ שימוש וזו משום שתחת לחץ, יודע הקוורץ לייצר מתח חשמלי.

למה דווקא אבן קוורץ

אז כפי שבוודאי כבר הספקתם להתרשם, לאבן הקוורץ שימושים ויתרונות רבים, החל ביופייה היודע לשמר את המראה השקוף והגבישי, על שלל צבעיו המרהיבים – גווני שקד, ירוקים וכמובן הנסיך המודרני – הקוורץ הלבן, תוך שהוא מייצר באופן טבעי שלל דוגמאות וטקסטורות זורמות ומהפנטות, אנחנו לא מגזימים. חוזקו של המינרל עומד בסטנדרטים גבוהים ולא בכדי תמצאו אותו מככב כמשטח עבודה במטבח או בחדרי רחצה. יש לו עמידות גבוהה מפני כתמים ושריטות. תכונה זו הופכת אותו לסופר פופולרי, כי הרי מה אנחנו עושים במטבח? חותכים, דופקים ומלכלכים… עוד נקודה חשובה היא העמידות שלו למים ולחות ובכך ניתן בקלות לשלב אותו כמשטח סובב כיור או כחיפוי בחדר הרחצה. הקוורץ לא מפונק וקל לתחזק אותו. אין צורך להלך על ידו בזהירות וכל חומר ניקוי שתעבדו עימו יהיה טוב. כמו קלות התחזוקה, כך גם קלות ההתקנה. הקוורץ קל לחיתוך וניתן להתאימו לכל חלל ולכל מטרה.

אדריכלים ומעצבי פנים רבים בעולם הבינו את המגמה הפרו קוורצית והוא הפך בשנים האחרונות ללא פחות מטרנד עולמי. הקוורץ מעניק מראה אלגנטי ויוקרתי. גווניו הרבים מאפשרים להתאימו לסגנונות עיצוב רבים ושונים, והוא יכול לקלוע לטעמם האישי המגוון של אנשים רבים.

כמה יעלה משטח קוורץ

ברמת המיקרו תוכלו לומר כי ההבדל בין מחיר משטח קוורץ למשטח שיש הוא שולי. אך בהסתכלות על מטרז' גדול, ריצוף או חיפוי חלל שלם או מספר חדרים תוך שמירה על עקביות עיצובית, אתם תקבלו פער מחירים בטווח של כ 2000-10,000 ₪ בסך בכל הכללי. במקרה כזה של שטחים גדולים לחיפוי או ריצוף, היינו ממליצים בחום על משטחי קוורץ. מחיר משטח קוורץ בשוק כיום נע בין 150- 350 ₪ למטר מרובע. בהתאם לאיכותו, ייחודיות הצבע וכו בעוד מחיר מטר לשיש נע בין 200- 500 שקלים חדשים למטר מרובע. הקוורץ יכול לחקות מראה של אבן שיש ולאפשר לכם עקביות בטקסטורה. כלומר- הצבע והדגם שתבחרו יהיה זהה ואחיד בגוון ובדוגמא.

לסיכום

בהחלט ניתן להבין שיש לנו חיבה גדולה למשטחי קוורץ. הם מאפשרים מנעד רחב של סגנונות, פופלריים ואהובים ביותר על אדריכלים ומעצבי פנים שכבר זיהו את המגמה והפוטנציאל. הקוורץ הוא מה שנקרא – גם יפה וגם אופה. והוא לא מכריח את המעצב להתחבט בשאלה מה יותר כדאי, חוזק או מראה אלא מאפשר את שניהם תוך שהוא מוזיל עלויות. הקוורץ מככב המטבחים, חדרי רחצה וחללים שונים בבית ומעניק להם מראה אחיד ויוקרתי.
אם אתם עדיין מתלבטים, מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ והכוונה. נשמח לעזור.