החלפת חיפוי וריצוף שיש לאמבטיה

מתכננים לשפץ את חדר האמבטיה? לפני שחושבים על ראש המקלחת ועל סוג הפח, או במילים אחרות – הדברים הקטנים, את השיפוץ באמבטיה מתחילים מהדברים הגדולים – החיפוי והריצוך, שני משטחים המכסים את רוב שטח החדר ומכתיבים לא מעט מאופי העיצוב החדש. אז איך עושים את זה?

שיפוץ חדר אמבטיה יכול להיות משימה מרגשת ומרתיעה, אך אחת הדרכים הקלות ביותר להעניק לחלל מראה חדש רענן היא על ידי החלפת החיפוי והריצוף. אלמנטים אלה ממלאים תפקיד מכריע בעיצוב הכולל של חדר האמבטיה ויכולים להפוך את החלל משעמום למעולה בכמה שינויים פשוטים. יש לקחת בחשבון שחדר רחצה נחשב בעגה המקצועית- חדר רטוב, וככזה עלינו להתייחס לפרמטר הלחות שבו. חומרי גלם אשר יחזיקו מעמד בחדר יבש עלולים להיות בלתי מתאימים בעליל בחדרים רטובים.

מספר אפשרויות לחיפוי

חיפוי, או החומר המשמש לחיפוי הקירות, יכול לנוע בין אריחים מסוגים שונים- פשוטים או שיש, צבע, טפטים ופנלים למיניהם. לכל אפשרות יש יתרונות וחסרונות משלה, והבחירה תלויה בסופו של דבר בסגנון אישי, תקציב והעדפות תחזוקה.
אחת האפשרויות הפופולריות היא אריחים, המגיעים במגוון חומרים כגון קרמיקה, פורצלן ואבן טבעית כמו שיש לאמבטיה או גרניט. הם עמידים, קלים לניקוי ויכולים ליצור מראה מלוטש ומודרני. שילוב של שיש לאמבטיה יוסיף גם נופך יוקרתי. אריחים מגיעים גם בצורות וגדלים שונים, המאפשרים אפשרויות עיצוב אינסופיות. עם זאת, הם יהיו יקרים יותר מאשר אפשרויות אחרות ודורשים התקנה מקצועית.

צבע וטפט הם חלופות זולות יותר לאריחים, והם יכולים להוסיף צבע ומרקם לחדר האמבטיה. עם זאת, ייתכן שהם לא יהיו עמידים כל כך והם נוטים יותר לנזקי לחות. חשוב להשתמש בצבע ובטפטים המיועדים במיוחד לחדרי אמבטיה כדי למנוע קילוף וצמיחת עובש.
פנלים, עשויים מחומרים כמו PVC, יכולים לחקות את מראה האריחים ללא העלות הגבוהה ודמי ההתקנה. הם גם עמידים למים וקלים לניקוי, מה שהופך אותם לאופציה מצוינת למי שרוצה חדר אמבטיה עם תחזוקה נמוכה. עם זאת, ייתכן שהם לא יהיו עמידים כמו אריחים והמראה שלהם אף פעם לא יצליח להשתוות לזה של המקור אותו הם מתיימרים לחכות – האריחים.

ישנן אפשרויות שונות גם לריצוף

בכל הנוגע לריצוף אמבטיה, גם כאן ישנן מספר אפשרויות שיכולות לעמוד בפני הרטיבות הכמעט תמידית והלחות של חדר אמבטיה. אריחים הם תמיד האפשרות המעשית ביותר, הם בחירה פופולרית בשל עמידותם וקלות הניקוי שלהם. הם גם עמידים להחלקה, מה שהופך אותם לאופציה בטוחה עבור חדר אמבטיה. באשר לסוגי האריחים שתבחרו, תלוי בתקציב ובקו העיצובי אותו בחרתם.

ריצוף שיש לאמבטיה לא מן הנמנע שיעלה יותר, בין אם תרצפו בשיש טבעי, אבן גרניט או גרניט פורצלן ומאידך המראה הסופי שיתקבל יהיה ללא ספק- מרהיב. אריחים פשוטים גם ידעו לתת את המענה וניתן להשיגם בדגמים וצבעים שונים בעלות נמוכה יותר. אבן טבעית היא אופציה יוקרתית לריצוף אמבטיה ונדרשת התקנה מקצועית ותחזוקה שוטפת. ריצוף ויניל הוא אפשרות פופולרית נוספת, מכיוון שהוא זול, עמיד למים וזמין במגוון עיצובים. זה יכול לחקות את המראה של חומרים טבעיים כמו עץ או אבן, מה שהופך אותו לאופציה רב-תכליתית עבור כל עיצוב חדר אמבטיה. בסך הכל, שינוי החיפוי והריצוף בחדר האמבטיה יכול להעניק לו מראה רענן וחדש ולשפר את הפונקציונליות שלו. עם מגוון רחב של חומרים וסגנונות זמין, חשוב לבחור את האפשרות המתאימה ביותר לסגנון האישי ולצרכים הפרקטיים שלכם, אופן השימוש, התדירות וכמות המשתמשים.

7 דברים שצריך לעת בעת חיפוי וריצוף חדר אמבטיה

עמידות במים

כאמור, חדרי אמבטיה הם אזורים בהם נעשה שימוש תכוף במים, ולכן חיוני לבחור חומרים עמידים בפני נזקי לחות ומים. אריחי קרמיקה, פורצלן ואבן טבעית כמו שיש הם בחירות פופולריות לריצוף וקירות חדרי אמבטיה מכיוון שהם עמידים מאוד במים וקלים לניקוי.

FUN FACT

אריחי קרמיקה ואריחי גרניט פורצלן הם למעשה בעלי DNA כמעט זהה. שניהם מעשי ידי אדם ובעלי חוזק דומה. ההבדלים נעוצים במראה וביכולת ספיגת נוזלים מעט שונה.

עמידות בהחלקה

חדרי אמבטיה יכולים להיות גם חלקים, ולכן חשוב לבחור חומרי ריצוף המספקים אחיזה טובה ומונעים נפילות. אריחים מונעים החלקה, משטחים בעלי מרקם ומחצלות יכולים לסייע במניעת החלקות ונפילות בחדר האמבטיה.

עמידות

חדרי אמבטיה הם אזורי תעבורה גבוהה, ולכן חשוב לבחור בחומרי ריצוף וקירות עמידים גם במים וגם בשימוש תכוף. עצים קשים, למינציה וויניל הם אפשרויות ריצוף המספקות את העמידות הנדרשת.

אסתטיקה

חדר האמבטיה הוא חלל חשוב בבית, ולכן יש לקחת בחשבון גם אסתטיקה בבחירת חומרי ריצוף וקירות. אריחים מגיעים בצבעים, דוגמאות ומרקמים שונים היכולים לשפר את העיצוב והסגנון הכללי של חדר האמבטיה, היתרון בעיצוב שיש או כל אריח אחר הוא בכך ניתן ליישם את בחירת הריצוף גם לחיפוי הקירות ולייצר מראה אחיד וזורם.

תחזוקה

משטחי האמבטיה זקוקים לניקוי ותחזוקה שוטפת, ולכן חיוני לבחור חומרים ידידותיים לניקוי ולתחזוקה. אריחים קלים יחסית לניקוי וניתן לנגב אותם עם מטלית לחה, בעוד שעצים קשים ולמינציה עשויים לדרוש מוצרי ניקוי מיוחדים.

תקציב

לבסוף אך לא פחות חשוב ואולי אפילו הבסיס לכל בחירה שתעשו זהו התקציב. הוא ינחה אתכם בבחירת חומרי הגלם לאמבטיה. קיימות אפשרויות שונות בנקודות מחיר שונות, ולכן חיוני לבחור חומרים המתאימים לתקציב מבלי להתפשר על איכות ועמידות עד כמה שניתן.

כמה זמן זה לוקח?

תהליך ריצוף האמבטיה עתיד להימשך עד כ 7 ימים. זהו תהליך מורכב הדורש כמה שלבים כגון- פירוק, אינסטלציה במידת הצורך, איטום, הצפת הרצפה לבדיקת האיטום, יבוש ורק לאחר מכן מתחילים בריצוף כשבסופו מגיע שלב הרובה. אם אין צורך באינסטלציה ואיטום רצפת החדר, משך זמן ההתקנה יהיה בערך כשלושה ימים.

חשוב לזכור שלריצוף האמבטיה וחיפוייה ישנם 2 תפקידים- הפן האסתטי והעיצובי (שאין לזלזל בו) והפן הבטיחותי. תפקיד מרכזי של הריצוף והחיפוי הוא להגן מפני לחות ורטיבות. לפיכך להתקנתם המדויקת חשיבות מכרעת. להבדיל מחדר יבש בו הדגש הוא רק על הפן האסתטי, התקנה לקויה של חיפוי קירות האמבטיה או ריצופה עלולים להוות מפגע בטיחותי של ממש.

לסיכום

החלפת החיפוי והריצוף בחדר האמבטיה הוא הזדמנות מצוינת לא רק לשינוי עיצובי וריענון של המראה אלא גם לתחזוקה שוטפת, בחירת החומרים הנכונים, התקה מקצועית ושמירה על כך שחדר האמבטיה יתפקד כמו שצריך ובלי בעיות.
המומחים של פרביטל ישמחו לעזור לכם בכל שלב, מבחירת החומרים ועד טיפים חשובים בהתקנה והגימור. מוזמנים לפנות לפרביטל לקבלת ייעוץ ובחינת מגוון רחב של אפשרויות.