איך לנקות גרניט פורצלן – גרניט פורצלן ושפריצר מדופלם

אז עברתם דירה או שיפצתם את המטבח, מקלחת או סלון. לא ויתרתם לעצמכם והפגזתם בחיפויים מרהיבים של גרניט פורצלן עם עורקים וכל היופי הזה. המחמאות זורמות כמו מים והחיוך לא מש. אבל הזמן עובר והבלאי סביר. אם ברצונכם לשמור על הגרניט פורצלן שלכם, יש כמה דברים חשובים שאתם צריכים לדעת ולבצע. לפניכם חוברת הוראות בחסות פרביטל- עשה ואל תעשה על מנת לשמר את המראה הייחודי של גרניט פורצלן.

ניקוי גרניט פורצלן- גזור ושמור

כפי שאמרנו, גרניט פורצלן הוא חומר עמיד ודל תחזוקה, אך הוא עדיין דורש טיפול מסוים כדי לשמור על מראה הטוב ביותר. להלן מספר טיפים להגנה מפני לכלוך, שריטות וסוגים אחרים של נזקים.

 

נקו באופן קבוע

כמו כל דבר הנוטה להתלכלך או לעלות אבק, ניקוי קבוע חיוני לשמירה על המראה ואריכות הימים של גרניט פורצלן. הקפידו להשתמש במטלית או ספוג רכים שאינם שוחקים. כמו כן השתמשו בחומרי ניקוי עדינים על מנתו לנגב את פני השטח. הימנע משימוש בחומרי ניקוי שוחקים או מקרצפים, מכיוון שהם עלולים לשרוט את פני הפורצלן, גם אם בקושי רב.

 

מחצלות מגן

על מנת למנוע שריטות מחפצים כמו מפתחות, כלי מתכת או פריטים קשים אחרים. הניחו מחצלות מגן או בשמן המוכר- תחתיות מגן על משטח הגרניט פורצלן, ניתן גם להשתמש בפלייסמטים, מפות שולחן ומשטחים ייעודיים לסירים ומחבתות ובכך להגן על פני השטח מפני שפיכות וכתמים.

 

חומרים חומציים, ממש לא

גרניט פורצלן עמיד לרוב הכימיקלים, אך חומרים חומציים כמו מיץ לימון או חומץ יכולים לחרוט את פני השטח לאורך זמן, לפגום בברק ולהשאיר כתמים עכורים. נקו נזילות באופן מידי, והשתמשו בחומר ניקוי ניטרלי במידת הצורך.

 

איטום המשטח

במידה וגרניט הפורצלן מותקן באזור עם עומסי תנועה או חשיפה ללחות ובשימוש תדיר, שקלו בחיוב לאטום את המשטח בציפוי מגן. דבר זה יעזור במניעת שריטות וכתמים ולהקל על הניקוי.

 

הימנעו מפגיעה כבדה

גרניט פורצלן הוא חומר קשה ועמיד מאוד, לא בכדי הוא פופולרי כחיפוי, אך כמו חומרים עמידים רבים, גם הוא יכול להישבר או להיסדק אם הוא נתון לפגיעה קשה או כבדה. אל תיקחו סיכון והימנעו ממבחני התנגשות עם חפצים כבדים או מפגיעה במשטח עם חפצים קשים.

 

משטח אי למטבח עשוי גרניט

 

עוד מילה על חומרי ניקוי וגרניט פורצלן

אחרי שדנו באלמנטים החשובים לשמירה על הגרניט שלכם, נרצה להתמקד בסוג חומרי הניקוי המומלצים. שכן אלו ככל הנראה יפגשו את משטח העבודה או האריחים הכי הרבה פעמים בתחזוקת המשטח. היות וניקוי גרניט הפורצלן במידה והוא משמש כשיש או משטח עבודה, הוא עניין יומיומי שבשגרה, לחומרים בהם תשתמשו לנקותו חשיבות רבה.

לניקוי שגרתי, עדיף להשתמש בחומר ניקוי עדין או בחומר ניקוי נטולי pH ומים חמימים. הימנעו משימוש בחומרי ניקוי שוחקים או רפידות קרצוף העלולים לשרוט את פני השטח של גרניט הפורצלן.

 

להלן מספר חומרים מומלצים לניקוי גרניט פורצלן-

מטלית רכה או ספוג- השתמשו במטלית או ספוג רך ולא שוחק כדי לנגב את פני השטח של גרניט הפורצלן.

 

חומר ניקוי עדין- חומר ניקוי עדין, ניטרלי pH יעיל בהסרת לכלוך מפני השטח של גרניט פורצלן. מערבבים כמות קטנה של חומר ניקוי עם מים חמים ומורחים אותו על פני השטח עם מטלית או ספוג.

 

חומץ- ניתן להשתמש בתמיסה מאוזנת של מים וחומץ להסרת כתמים עיקשים ומשקעים מינרליים מפני השטח של גרניט הפורצלן. מרחו את התמיסה על פני השטח בעזרת מטלית או ספוג ושטפו במים נקיים.

 

סודה לשתייה- ניתן גם להשתמש במשחת סודה לשתייה ומים כדי להתמודד בהצלחה עם כתמים קשים מפני השטח של גרניט פורצלן. מרחו את המשחה על הכתם והניחו לה לשבת כמה דקות לפני קרצוף עם מטלית רכה או ספוג. מומלץ תמיד לבדוק כל תמיסת ניקוי על אזור קטן ובלתי בולט של גרניט הפורצלן לפני השימוש בו על כל המשטח ובכך למנוע נזק פוטנציאלי.

 

בסך הכל הגרניט אינו דורש מכם הרבה ליטופים ותשומת לב, הוא חומר קשיח וקשוח המפגין עמידות גבוהה. אפשר לומר עליו בקלות "נגעת- נסעת". על ידי ביצוע העצות הפשוטות האלה, ניתן לשמור על גרניט הפורצלן בקלות והוא ימשיך להחזיר לכם אהבה ולהיראות כמו חדש במשך שנים רבות.