שיש בסלון? רעיונות לשדרוג העיצוב חללי האירוח בבית

הסלון, שמות רבים לו- חדר האורחים, חדר משפחה, החלל המרכזי ולא בכדי. יש דרכים רבות לעצב את הסלון ולתת דרור ליצירתיות שבכם, מעבר לאלמנטים הברורים, ספה, שולחן, שידה.

הסלון הוא ללא ספק, ליבו הפועם של הבית. המקום בו כולם מתאספים, בדרך כלל, מול מדורת השבט, הלא היא הטלוויזיה. הסלון והמטבח מקיימים מאבק מתמיד בסוגיה – מי מארח יותר. ובהחלט ניתן לומר ששני החללים האלה נותנים פייט הוגן זה לזה. בעבר שני החדרים הללו היו מופרדים זה מזה. היה חדר אורחים ובחדר אחר מרוחק שכן המטבח. היום ומזה זמן רב, המגמה התהפכה. הסלון והמטבח חולקים את אותו חלל פתוח ומשלימים זה את זה. מי שבמטבח נמצא בקשר עין ישיר עם אורחי הסלון ויש אינטראקציה בין שני החללים. אנחנו בפרביטל אוהבים את זה מאוד. מטבח זה לא עונש ומי שעוסק במלאכת הבישול אינו צריך להיות מבודד מהמתרחש בבית. אך כאשר הכל כל כך פתוח וחשוף לעיני כל, כדאי ואף רצוי לעצב היטב, ככה שהאווירה והנראות ישמרו על שלמות.

סלון מעוצב מרומם את מצב הרוח. זו אמירה שקשה להתווכח איתה. אנחנו חוזרים הביתה בסוף יום עמוס ורוצים להרגיש תחושת חמימות ושייכות. יש משהו בחלל שאינו מעוצב על פי מידותינו שיכול ליצור תחושת ניכור. בסוף נרצה את טביעת האצבע שלנו בעיצוב הכולל של הבית שלנו.

שיש בסלון ומטבח

איך לשדרג את הסלון

לשדרוג חלל מסוים יש מספר אפשרויות- החל מקוסמטיקה קלה הכוללת צבע, ריהוט ואביזרים ועד לרינוביישן של ממש. ההחלטה על כמה עמוק תרצו ללכת עם השדרוג תתבסס בסופו של דבר על הצורך, סגנון ותקציב.

אבן קיסר לחוויה מודרנית

הקו המודרני מאופיין במראה נקי ובצבעים מונוכרומטיים בדרך כלל. אביזרים למיניהם לרוב יתחבאו מאחורי דלתות במראה חלק.
סלון מודרני הוא פופולרי בקרב רבים, בזכות חזות עכשווית, אלגנטית ומרשימה. סגנון זה, כפי שאמרנו מאופיין בקו נקי, ישר ומינימליסטי, עם מיעוט פריטים במרחב. בנוסף סלון מודרני מאופיין בצבעוניות שקטה וניטראליות בגוונים של לבן, שחור ואפור, עם נגיעות קלות של צבע. שיש טבעי או אבן קיסר מבוקשים מאוד בסגנון העיצוב המודרני. לשיש מראה אלגנטי, נקי ויוקרתי והוא נותן אפקט עיצובי יוצא דופן. אם תחפצו לשדרג את חלל הסלון בקו מודרני (אבל לא רק), שיש הוא אחד האלמנטים הבולטים והמבוקשים בתחום.

שיש בסלון

שיש גרניט פורצלן לחוויה כפרית

סגנון כפרי, טוסקני, פרובאנס, כל אלו מדברים בצבעים חמים, כפריים, מחוברים לאדמה. אלו צבעים על סקאלת החום והלבן בשילוב של חומרי גלם חמים רהיטי עץ, קורות עץ חשופות ועוד. היופי בגרניט פורצלן ובאבן קיסר הוא, שזהו משטח מלאכותי הניתן להשיג במגוון צבעים רחב בהתאמה מושלמת לקו העיצובי שבחרתם מבלי להיות מוגבלים לפלטת צבעים ספציפית ויחד עם זאת, לשמור על מראה אלגנטי ומתוחכם בתוך העיצוב הכפרי.

שיש, גרניט ואבן קיסר- יפים לנצח

העיפו מבט לרצפת הסלון שלכם, הרימו את הראש ובחנו את הקירות. כמו העור שעל גופינו, כך גם הרצפה והקירות מהווים איבר גדול מאוד בחלל הבית. ככאלה יש להם השפעה נכרת על נראות הסלון, או כל חלל. ריצוף עם אבן שיש טבעית או ריצוף הסלון בגרניט פורצלן ייצור בקלות חלל עיצובי משודרג ויכניס אווירה חמה ואמיתית של בית.

השיש והגרניט פורצלן קיבלו את מעמדם לא בכדי. הם מבוקשים בכל הקשור לריצוף, חיפוי ומשטחי עבודה בזכות סגולות המעניקות להן יתרון משמעותי- אבן השיש והגרניט פורצלן מתהדרות ביופי חסר מתחרים והן חומר גלם אמין בעל עמידות גבוהה. הן מחזיקות לאורך שנים מבלי שהזמן והשימוש יפגמו במראה המהודר שלהן. יפות לנצח. איכויות אלו ממצבות את השיש והגרניט פורצלן בראש טבלת המבוקשים ביותר.

שילוב סלון בשיש

כן אני רוצה- איך עושים את זה?

ישנן כמה דרכים לשדרוג האוירה והחוויה בסלון
זוכרים את המטבח? שהוא כיום חלק מהחלל המרכזי? הקפידו על עיצוב אחיד של שני החללים הללו. אם בחרתם קו נקי למטבח, אל תחצו אותו בסלון, עצבו את הסלון באותו סגנון ובכך תשמרו על אחידות עיצובית. השתמשו באלמנטים המדברים באותה שפה.

בחרו שיש למטבח, בין אם זה שיש טבעי, אבן קיסר או גרניט פורצלן. את אותו השיש תוכלו לשלב כאלמנט דקורטיבי בחלל הסלון המרכזי. בצורה זו תייצרו המשכיות בין שני החללים. האלמנט יכול לבא בצורה של חיפוי אחד מקירות הסלון. רצפה עד תקרה. חיפוי קיר באבן שיש ייתן באופן מיידי מראה דרמטי לכל חלל ויהווה פריט דקורטיבי כשלעצמו.
אבן השיש היא חומר גלם חזק שמתהדר בבידוד תרמי ואקוסטי. בכך היא מהווה בחירה איכותית ומלאת חן לחיפוי קירות פנים (וגם חוץ). אם תרצו להעמיק את הדרמה תוכלו לרצף את הסלון באבן טבעית. זו השקעה לטווח ארוך.

זכרו- השיש הוא אבן טבעית בעלת מנעד צבעים יפיפה אך מוגבל. אם אלו הצבעים שלכם, הוא יהווה בחירה מצוינת אם כי היקרה ביותר גווני הגרניט משתנים ורבים והיא מתאפיינת בטקסטורות רועשות וייחודיות אשר תתקשו למצוא באבנים טבעיות המקבילות לה. יחד עם זאת, הביקוש לגרניט בגוונים הבהירים והתנועות העדינות גובר לאור הטרנד המודרני. אבן קיסר בשל היותה מלאכותית מאפשרת משחק אינסופי של צבעים וטקסטורות ותהיה הבחירה הזולה מבין שלושתן. מתלבטים? בפרביטל נשמח לענות לכם על כל שאלה, להציע לכם הצעות מחוץ לקופסה ולהתאים לכם את החומר והעיצוב הנכון עבור הצרכים והרצונות שלכם.