שיש אבן קיסר

משטחי עבודה מהווים חלק דומיננטי בחלל המטבח ולו מעצם גודלם ושימושם התדיר. ככאלה הם ישפיעו באופן חד משמעי על עיצוב החלל. כבר ציינו לא מעט פעמים שהשם הגנרי למשטח עבודה הוא שיש. אבל לא כל משטח עבודה ולמעשה רוב משטחי העבודה אינם עשויים אבן שיש טבעית. אז על מנת שלא תתבלבלו באנו לעשות לכם (שוב) סדר בראש והפעם תוך שימת הזרקור על משטח השיש שמעולם לא פגש שיש, אך פופולארי במיוחד (ולא בכדי) שיש אבן קיסר.

אבן קיסר, על מה מדובר

לפני הכל נקדים ונאמר- קטלוג אבן קיסר יהיה מורכב תמיד משיש מלאכותי. משטחי אבן קיסר בכל הדגמים ובכל מקום יהיו בהכרח מעשה ידי אדם.

השיש המלאכותי מיוצר מאז שנות החמישים של המאה ה-20 ובשימוש בארצנו הקטנטונת מאז שנת 1963. בכל ברחבי העולם משמש השיש המלאכותי ליצירת אריחים, ריצוף ומדרגות.

הגרסה המוקדמת של השיש המלאכותי הייתה מבוססת על עירוב של כ 90% חול ועשרה אחוז דבק. בחלוף הזמן נוצרו גרסאות שונות של שיש מלאכותי וכיום משתמשים גם בחצץ על בסיס אבן גיר ובתכולה משתנה של דבקים. טכנולוגיית הייצור ואמצעי הפיתוח והעיצוב של אבן קיסר משתכללים כל הזמן החל משנת 1987 ועד היום כשעל פי התקן האירופאי מוגבלת תכולת הדבק ל50%. לוחות השיש המלאכותי עוברים הזנה וערבוב של קוורץ, תערובות חול, הפיגמנטים ושרף פולימרי תחת הקפדה והשגחה, לאחר מכן יציקה ודחיסה בלחץ גבוה בתבניות ועוברים הרעדה בוואקום, ולאחר מכן עוברים לשלב באפייה והאשפרה בתנור בטמפרטורה של 90 מעלות למשך 45 דקות, ולבסוף עוברים ליטוש בשלב הגימור.

יש להבדיל בין אבן קיסר קוורץ לאבן קיסר פורצלן.

משטח קוורץ עשוי ברובו מחול שמותך בטמפרטורות מאוד גבוהות שיחד עם חומרי הדבקה, פיגמנטים ומינרלים שנדחסים בלחץ, יוצרים למעשה את המשטח היפה כל כך.

משטח אבן קיסר פורצלן הוא משטח שעשוי מפורצלן שנראה ממש כמו שיש אך למען האמת, לא מדובר בחומר טבעי שנחצב במעמקי האדמה, אלא בתרכובת של מינרלים וחומרים שונים שמותכים בטמפרטורה גבוהה של יותר מ-1000 מעלות ומביאה עימה מגוון איכויות.

אבן קיסר לטוב ולרע

אנו נוהגים לבחון את האיכות והכדאיות של משטח למטבח על פי מספר פרמטרים כשארבעת העיקריים הם מראה, עמידות לטמפרטורה, קשיחות וניקיון.

יתרונות

נתחיל בכך ששיש אבן קיסר הוא פיתוח ישראלי כחול לבן. כבר סיבה טובה לבחור בו.
הוא יודע להגיע במגוון גימורים וצבעים רחב עד אינסופי וזאת משום העובדה שניתן לערבב כל פיגמנט שתחפצו.
גמישות- כיוון שמדובר בחומר סינטטי הנוצק לתבניות, ניתן להפיקו בכל טקסטורה ולא חייבים להסתפק בקווים ישרים.
ערך כספי- למשטחי אבן קיסר מחיר זול יותר מזה של שיש אבן טבעית ובכל זאת הוא בעל פונקציונליות גבוהה.

חסרונות

רגיש לחום. הנחה ישירה של כלים חמים כמו סירים ומחבתות עלולה לפגום בו ולסדוק אותו, אם כי הטכנולוגיות החדישות של היום הצליחו למזער את רמת הרגישות.
עלול לסבול משריטות
שיש קיסר אינו חף מנקבוביות ולכן עלול לספוג כתמים אם כי בספיגה נמוכה. ניקוי אבן קיסר ותחזוקה נכונה של המשטח תפור את הבעיה הזו.

ניקוי ותחזוקה

ניקוי ושמירה על המשטחים אשר יועדו מלכתחילה להיות פרקטיים למשתמש, היא פעולה שאינה דורשת תחזוקה מורכבת. במרבית המקרים חומרי ניקוי רגילים הנמצאים מתחת לכיור יספיקו. לכלוך עיקש ניתן להסיר באמצעות תכשיר "אסטוניש" ובעזרת סקוטש עדין. הימנעו לחלוטין משימוש בחומרי ניקיון בעלי PH בסיסי כגון מסירי שומנים שונים, אקונומיקות וסודה קאוסטית. הימנעו משימוש אגרסיבי בכלים חדים והשתמשו בקרשי חיתוך ותחתיות לסירים.

פרביטל החברה המובילה בישראל ליישומים באבן, מציעה לכם סקלת דגמי אבן קיסר בסניפים השונים. תוכלו למצוא אבן קיסר בבני ברק במידה והנכם תושבי המרכז. הגיעו לסניף ותוכלו לראות, למשש ולגעת באבן קיסר מתצוגה. כי אין טוב ממראה עיניים ומגע ידיים. בסניפינו תוכלו להתרשם מדגמים כגון אבן קיסר 2141 או דגם אבן קיסר 3040 ולהיווכח בשפע שיש בקטלוג אבן קיסר.

מעצבים מחדש את המטבח

אבן קיסר למטבח יכולה להביא רוחות מרעננות לעיצוב שלכם. המטבח הינו אחד מהחללים המרכזיים בבית וההשקעה בעיצובו היא בלתי נמנעת. יחד עם העיצוב צריכה להילקח בחשבון גם פרקטיקה. המטבח הוא חדר סוער, סואן ובעל נטייה להתלכלך ולהיפצע. ניתן לומר שחלקים מסוימים במטבח יכולים לענות להגדרה של חדר רטוב, אנו מנקים אותו לא מעט בגלל נטייתו המובנת להתלכלך. לאבן קיסר יתרונות רבים וערך עיצובי גבוה בכל הנוגע לעיצוב המטבח ולכן אבן קיסר היא בחירה גם פרקטית וגם עיצובית נבונה.

ניתן לומר שברמה העיצובית אבן קיסר מכילה את האפשרויות הרבות והמגוונות ביותר. אם אתם רוצים מראה נקי תוכלו לבחור אבן קיסר 2141 משטח בעל בסיס לבן נקי ומרענן, מעוטר בשבבים אפורים זעירים שיוצרים אפקט של חמימות ורבגוניות. למראה תעשייתי מודרני וסופר טרנדי תוכלו לבחור מתוך קטלוג אבן קיסר את הדגם אבן קיסר 3040 בגוון בטון עשיר מנוקד בחלקיקים זעירים שיוצרים קומפוזיציה מרהיבה של אגרגטים.

דגם 9141 ייתן לכם מראה שלג לבן ונקי המומלץ לשימוש בחדרי אמבטיה ושירותים, על מנת לייצר מראה נקי ואלגנטי.

דגם 7220- משטח בצבע קרם – ניוד בסיסי, במראה עדין המשתלב בכל חלל זכות צבעו הניטרלי ומאפשר לכם להתאים כל סוג של ריהוט בכל סגנון וגוון.

עולם משטחי אבן קיסר הוא אין סופי וכמעט ואינו סובל ממגבלה עיצובית. מחירו הממוצע בשוק נע בין 800 ₪ ל-2,500 ₪ למטר. ישנם משטחים מיוחדים שיכולים לעלות גם 10,000 ₪ למטר הכל תלוי כמובן בדרישות העיצוביות שלכם וכמה גבוה עפתם עם הדמיון.