שילוב שיש למטבח – מלבישים את המטבח

אין צורך לומר, אך נאמר בכל זאת, ששימוש בשיש למטבח יכול להוסיף מגע אלגנטי ויוקרתי למטבח שלכם. שיש היא אבן טבעית המשמשת במשך מאות שנים ועד היום לבניה ועיצוב בתים ומבנים. השיש מוערך בזכות היופי, העמידות והרבגוניות שלו, ויש לו דומיננטיות נצחית אשר הופכת אותו לבחירה פופולרית בתחום עיצוב מטבחים. אם אתם שוקלים להשתמש בשיש במטבח שלכם, יש כמה דברים שכדאי לזכור. ראשית, שיש הוא חומר נקבובי, מה שאומר שהוא יכול לספוג נוזלים וכתמים בקלות. ניתן למתן זאת על ידי איטום השיש באופן קבוע ותחזוקה נכונה שאינה מסובכת אך עדיין נדרשת. עוד כדאי לדעת כי השיש בהגדרה האמיתית שלו- מינרל השיש הטבעי הוא יקר ממשטחים אחרים הקיימים בשוק. במידה ואינכם רוצים להתעסק עם תחזוקה או שהתקציב אינו מאפשר לכם זאת, דעו שקיימות אפשרויות נוספות לעיצוב ושילוב שיש במטבח כמו שיש קיסר, גרניט פורצלן ועוד.

איך לשלב שיש במטבח

אנחנו משתמשים במונח שיש כהגדרה גנרית למשטח עבודה כמעט מכל סוג שהוא, ללא קשר הכרחי למינרל הטבעי- שיש המורכב משלושת המינרלים- קלציט, דולומיט וסרפנטין אך בבואנו לדון בפן העיצובי של המטבח ישנן אופציות נוספות בהן תוכלו לשלב את השיש. נכון אחת הדרכים הפופולריות לשלב שיש בעיצוב המטבח שלכם היא להשתמש בו עבור משטחי העבודה. משטחי שיש הם בחירה קלאסית המוסיפה נופך יוקרתי לכל מטבח. הם זמינים במגוון של צבעים ודוגמאות, מלבנים רכים וקרם ועד לשחורים וירוקים דרמטיים. משטחי שיש הם גם עמידים בחום, מה שהופך אותם לבחירה מעשית עבור מטבח עמוס. אפשרות נוספת היא להשתמש בשיש כחיפוי קיר. חיפוי קיר משיש מוסיף נופך של אלגנטיות ויכול לעזור ליצור מראה מגובש ושלם למטבח. מעבר לסטייל ההקיפי זוהי גם בחירה קלה לניקוי שתעזור לשמור על קירות אזור הכיור והעבודה חפים משפריצים של שמן, מים ושאר תבשילים הנוטים לקפוץ מן המחבת. אם תרצו להשתמש בשיש על שטח יותר רחב במטבח תוכלו לשקול ריצוף שיש. יחד עם זאת, המטבח הוא חדר עם אופציה גבוהה לרטיבות והשיש הרטוב הוא חלק. זוהי נקודה למחשבה אם בבית ישנם ילדים צעירים או בני משפחה מבוגרים.

שיש למטבח

הקיסר של המטבח

כפי שכבר אמרנו, צורות רבות לשיש למטבח. וכשאנו אומרים שיש, אין הכוונה בהכרח לשיש הטבעי, מאז ימי דה וינצ'י ופסל השיש של דויד, המציאה האנושות תחליפי שיש שאינם נופלים מהדבר האמיתי. שיש קיסר הוא אחד מהם. זהו שיש מלאכותי. שיש אבן קיסר בכל הדגמים ובכל מקום יהיו בהכרח מעשה ידי אדם. השיש המלאכותי מיוצר מאז שנות החמישים של המאה ה-20 ובשימוש בארצנו הקטנטונת מאז שנות ה 60 המוקדמות. משתמשים בו בכל רחבי העולם ליצירת אריחים, משטחי עבודה, חיפוי קירות ומדרגות. הגרסה המוקדמת של השיש המלאכותי הייתה מבוססת על עירוב של כ 90% חול ועשרה אחוז דבק. טכנולוגיית הייצור ואמצעי הפיתוח והעיצוב של אבן קיסר משתכללים כל הזמן, כשעל פי התקן האירופאי מוגבלת תכולת הדבק ל50%. לוחות השיש המלאכותי עוברים הזנה וערבוב של קוורץ, תערובות חול, פיגמנטים ושרף פולימרי תחת הקפדה והשגחה, לאחר מכן יציקה ודחיסה בלחץ גבוה בתבניות ועוברים הרעדה בוואקום, ולאחר מכן עוברים לשלב באפייה והאשפרה בתנור בטמפרטורה של 90 מעלות למשך 45 דקות, ולבסוף עוברים ליטוש בשלב הגימור.

אי בעל משטח עשוי גרניט בגימור מט

להתאים את השיש למטבח

אז לפני שאתם לוקחים החלטות גורליות בנוגע לעיצוב המטבח שלכם עליכם לקחת בחשבון מספר פרמטרים היכולים להוות גורמים מכריעים בבחירת השיש והעיצוב. על מנת להחליט באופן מושכל עליכם להבין בהבדלים העיקריים בין סוגי השיש השונים ולהתאים את סוג השיש והצבע בהתאם לצרכים ולשימוש. שיש אבן קיסר פונקציונליות גבוהה. הוא יודע להגיע במגוון גימורים וצבעים רחב עד אינסופי וזאת משום העובדה שניתן לערבב כל פיגמנט שתחפצו, שיש אבן טבעית מגיע בדוגמאות מרהיבות אך מנעד הצבעים שלו מוגבל למונוכרומט פלוס מינוס. כשמנעד הצבעים רחב יותר הוא מאפשר משחק גדול יותר. כנ"ל לגבי הטקסטורות הרבות שניתן לייצר. כיוון שמדובר בחומר סינטטי הנוצק לתבניות, ניתן להפיקו בכל טקסטורה ולא חייבים להסתפק בקווים ישרים. FUN FACT- שיש קיסר הינו פיתוח ישראלי, עוד סיבה שאנחנו בפרביטל כל כך אוהבים אותו.

סגנונות עיצוב- קוים לדמותם

מודרני: מראה, מינימליסטי בקווים נקיים, לעיתים קרובות נעשה שימוש בחומרי גלם קרים כמו בטון ונירוסטה. במטבח מודרני האלמנטים פונקציונליים ומראה חדשני. ואביזרים יוחבאו בארונות על מנת לשמור על מראה נקי מסורתי: מטבח מסורתי כולל בדרך כלל צבעים חמים ועשירים ותחושה נוחה וביתית. הארונות הם לעתים קרובות מקושטים, עם אלמנטים מורכבים ומפותלים. הסגנון הכפרי: מאופיין בתחושה כפרית וביתית וחמימה, שימוש רב בגווני חום ועץ כחומר גלם מרכזי, אביזרי מטבח בסגנון זה לרוב יהיו גלויים, אם בתלייה ואם על ידי מידוף. זהו סגנון בהשראת טוסקנה ולכן תמצאו בסגנון זה שילוב של צמחיה וירוק. סגנון תעשייתי: זהו סגנון אורבני המאופיין בחומרים גולמיים שאינם גמורים כגון לבנים חשופות, בטון חשוף וצינורות מתכת. הוא שואב את השראתו מלופטים ניו יורקים.

מפנים את המקום ל 2023

השנה היוצאת מאופיינת בטרנד המטבחים הצבעוניים- אנשים רבים בחרו לשבור את המראה המונוכרומטי ולהכניס צבע למטבח. נגיעות הצבע באו לידי ביטוי בצבע ארונות המטבח, אביזרי חשמל צבעוניים או אקססוריז וכמובן גם בצבע משטחי השיש שנבחרו לצורך העניין. הלהיט החם לשנת 2023- מטבח לבן בשילובי עץ. עיצוב נקי מודרני המשלב אלמנטים כפריים למראה חמים. בדרך כלל בשילוב עץ טבעי. זהו יצור כלאיים המשלב שני סגנונות- המודרני והכפרי.

אי ושיש למטבח