הפגישה הראשונה שלי עם איסי מיאקה

הקמפיין שהעלתה פרביטל במהלך בחודש נובמבר, תחת הסלוגן DESIGN IS EVERYWHERE, עסק בפרשנות שמקבל הביטוי בדסיפילנות השונות.
עיצוב הוא תפיסת חיים ואינו שייך באופן בלעדי לתחום כזה או אחר.
עיצוב קיים בבית שאנו גרים בו, במסעדות שבחרנו לסעוד בהן, ביעדי החופשה, בפרטי הלבוש, בכל מקום.
גישה אסתטית, עמידה על פרטים ודיוק הם ערכים ותכונות הנמצאים אצל כל אחד במינונים שונים וככל שהם מחודדים יותר, כך מתחדדת התפיסה ובאה לידי ביטוי ביצירה.
ביקשנו מהאדריכלית רונה לוין לבחור מעצב.
ההגדרה הייתה – כל מעצב ובלבד שאינו אדריכל.
בחירתה הייתה במעצב איסי מיאקה.


אדריכלית רונה לוין


איסי מיאקה מפסל בגוף האדם באמצעות החומר, הבד, ונותן בכך מימד אחר וחדש לגוף האדם.
קרדיט: shutterstock

“אדריכלות ועיצוב נובעים אצלי בראש ובראשונה מהרגש, ממקום של יצירה, של פיסול.
צורני כלשהו הבא מרעיון קונספטואלי, פיסול חלל, פיסול בגד.
איסי מיאקה מפסל בגוף האדם באמצעות החומר, הבד, ונותן בכך מימד אחר וחדש לגוף האדם.
הוא יוצר מחול מרגש באמצעות תנועה, חומר, צבע, טקסטורות ונפחים.
גם באדריכלות ניתנת משמעות חדשה למבנה ולנפח באמצעות היצירה האדריכלית, באמצעות טקסטורות, חומר, אור ותנועה.
מבחינתי איסי מיאקה הוא גאון קונספטואלי, וירטואוז.
הוא יוצר אינטרפרטציה פרטית שלו לתרבות המזרח. שפתו מאוד מובהקת ומזוהה.
אני מאמינה שגם באדריכלות אמירה ברורה, קונספט אחד חזק וקוהרנטי מספיק להמחשת הרעיון האדריכלי כולו.
באופן אישי, יש בידי פרטי לבוש, חפצי אופנה וכלים בעיצובו של איסי מיאקה.
הוא מעצב בשפה מאוד מתומצתת ומאוד אדריכלית ואני מאוד מזדהה ואוהבת את יצירותיו.
פגשתי בו לראשונה בילדותי, כבת לאם מעצבת אופנה שהפגישה ביני ובין עבודותיו הייחודיות.
בתור ילדה עסקתי בפיסול ובציור והסקיצות הנפלאות של איסי מיאקה, כששרבט את הקולקציות הראשונות שלו לתצוגות האופנה בפריז, ריגשו אותי ביותר.
זו הייתה אהבה ממבט ראשון.
כל שדות העיצוב מתממשקים, אדריכלות, אופנה, גרפיקה, עיצוב מוצר, מושפעים ומשפיעים אחד על משנהו, ניזונים מאותה תקופה ומאותם מקורות ומזינים אחד את השני.
אנו לא נמצאים בווקום אלא בסיעור מוחות מתמיד. פריט קטן יכול להוות השראה למבנה גדול ולהיפך”.

גישה אסתטית עמידה על פרטים ודיוק הם ערכים ותכונות שככל שהם מחודדים יותר כך מתחדדת התפיסה האדריכלית ובאה לידי ביטוי ביצירה

עיצוב קיים בבית שאנו גרים בו במסעדות שבחנו לסעוד בהן וביעדי החופשה שבחרנו לטוס אליהם – עיצוב הוא בכל מקום

באדריכלות ניתנת משמעות חדשה למבנה ולנפח באמצעות טקסטורות חומר אור ותנועה

על המשרד – לוין פקר אדריכלים
רונה לוין מייסדת ובעלת משרד לוין פקר אדריכלים יחד עם רות פקר שותפתה.
רונה למדה אדריכלות בבית הספר לאדריכלות הבוזאר בפריז, בה חייתה ועבדה כשבע שנים.
את לימודיה סיימה באמצע שנות התשעים, מאז הקימה משרד עצמאי ולפני כשש שנים חברה לרות פקר וביחד הקימו את משרדן המשותף.
המשרד הינו משרד בוטיק המתמחה במבני ציבור, בתי מלון, מבני מגורים, בניה פרטית ובעיצוב פנים של פרויקטים מסחריים, לובאים, אולמות תצוגה ודירות. המשרד נותן מענה לתכנון כולל הקושר את החוץ עם הפנים ונובע מגישת המשרד שאדריכלות נוגעת במכלול ועל האדריכל לתת מענה לאדריכלות, הכוללת התייחסות גם לפנים, לתאורה, לפיתוח, לריהוט ולכל תחום אחר הקשור ביצירה האדריכלית.

אני מאמינה שגם באדריכלות אמירה ברורה קונספט אחד חזק וקוהרנטי מספיק להמחשת הרעיון האדריכלי כולו

אדריכלות ועיצוב נובעים אצלי בראש ובראשונה מהרגש ממקום של יצירה של פיסול צורני כלשהו הבא מרעיון קונספטואלי