כיור שוקת – כך משלבים עיצוב חדשני בלי לפגוע בפונקציונליות ובנוחות

בעיצוב הבית ישנו תמיד מתח בין הפונקציונליות לבין האסתטיקה. כיור שוקת הוא דוגמה טובה איך אפשר לשלב בין השניים בעיצוב חדשני ומרענן.

המתח בין פונקציונליות לבין אסתטיקה קיים כמעט בכל חלק של עיצוב הבית. החל מבחירת החומרים, דרך אפשרויות הסתרה למיניהן ועד ויתור כולל על אלמנטים מסוימים, לפעמים בשם הפונקציונליות, ולפעמים בשם האסתטיקה.
זה נכון בכל תחום, למשל – מה תעדיפו, ברז מטבח מעוצב ויפה שבא לכם גם לתלות תמונה שלו בסלון, אבל חסרים בו כל האלמנטים של ברז מטבח שעושים אותו נוח (נשלף, זרם חזק וכו'), או ברז שנראה כמו פצע במטבח, אבל הוא עושה עבודה מצוינת?
אנשים שונים ישיבו תשובות שונות לשאלה הזו, אבל למרבה המזל לא ממש צריך לעשות בחירה כזו.
באף תחום בעיצוב הבית, אין שני קצוות קיצוניים כאלה כי תמיד מנסים לשמור על האיזון בין אסתטיקה לבין פרקטיקה. ואז שמגיע טרנד כמו כיור שוקת, שנראה כאילו הוא משלב בצורה מושלמת בין השניים.

מה זה בעצם כיור שוקת

כיור שוקת הוא למעשה כיור מלבני רחב ויחסית לא עמוק. הצורה של הכיור והקונספט העיצובי שאבו השראה משקתות של בעלי חיים, מעין אבוסים צרים ומאורכים המשמשים למתן מים ואוכל לבעלי חיים שונים כמו סוסים וחיות משק אחרת.
דווקא האלמנט הגס, המחובר עם כפריות ועם חוץ, הפך לא רק לטרנד הפופולרי שהוא כיום, אלא גם לעיצוב אלגנטי המתאים לכל חדר שירותים ואף למטבחים.
מאפיין נוסף של כיור שוקת הוא היעדר פתח ניקוז בודד וגלוי, ובמקומו הניקוז נעשה דרך תעלות נסתרות או אזורים רחבים יותר בקצה הכיור.


כיור שוקת

האפשרויות השונות בכיור שוקת

כיור שוקת יכול לתת מראה גולמי כאשר הוא מונח במלואו על גבי השיש, הוא יכול להיות שקוע במלואו או חצי שקוע.
כיורי שוקת רבים מגיעים ללא חורים לברזים ושומרים על צורתם המלבנית המושלמת כאשר הברזים יוצאים ישירות מהקיר.
ישנו טרנד נוסף בו תחתית כיור השוקת נמצאת בשיפוע משמעותי ובולט לעין והמים מתנקזים על פני תחתית הכיור בתנועת זרימה הרמונית. המראה הזה כמעט ממכר, אל תשכחו לסגור את הברז.
כמובן שאחד המאפיינים הבולטים של כיור שוקת הוא האפשרות לעשות אותו רחב, ואפילו למקם לאורכו שני ברזים, יתרון משמעותי בנוחות גם עבור חדרי האמבטיה של ההורים וגם עבור אלה של הילדים.


כיור שוקת

החומרים מהם עשוי כיור שוקת

ישנם סוגים שונים של כיורי שוקת, ולכל שוקת החומר שלה והייחוד שלה.
ניתן למצוא כיורי שוקת מנירוסטה, אלה מתאימים יותר לשימוש תעשייתי אמיתי, ולא רק להשראה של עיצוב תעשייתי אצלכם במטבח או בחדר האמבטיה.
ישנן שקתות העשויות קרמיקה, ויש אף כאלה העשויות משיש.
כיור משיש, ובמיוחד כיור שוקת משיש, הוא החביב עלינו.
הוא מאפשר להציג לראווה את היופי של השיש, לפרוס אותו על פני יריעה רחבה המכתיבה את העיצוב סביבה, ללא כל התפשרות על נוחות השימוש או נוחות הניקיון או התחזוקה.
כיור שוקת משיש למטבח, יכול ליצור הרמוניה מושלמת עם השיש למטבח, ולהפוך לאלמנט עיצובי מרהיב.

למי מתאים כיור שוקת

דבר ראשון אנחנו צריכים להפריד בין כיור שוקת במטבח, שהוא קצת יותר נדיר ומשמש בעיקר במטבחי "ראווה", לבין כיור שוקת לחדר האמבטיה, שם גם היופי וגם השימושיות שלו באים לידי ביטוי בצורה מושלמת.
התנאי הראשון להכניס כיור שוקת הוא שאתם אוהבים את הקונספט, מצליחים לראות את היופי ואוהבים את השילוב של אלגנטיות וחדשנות מצד אחד עם קריצות לעיצוב תעשייתי ולצורות מאד "מרובעות" מצד שני.
אחר כך, יש לוודא שיש לכם מספיק מקום עבור כיור שוקת. העוצמה האמיתית של השוקת באה לביטוי כאשר ניתן להכניס כיור מספיק רחב. אם מדובר בתא שירותים או מקלחת בו יש בקושי 30 ס"מ כדי לשים כיור, וגם אז חובה שהוא יהיה צר, אז יכול להיות שכיור שוקת הוא לא הפתרון המתאים ביותר בשבילכם.
דבר נוסף שיש לבדוק, במידה ואתם מחליפים כיור קיים ולא משפצים שיפוץ כללי או בונים חדש הוא האם התשתית שיש לכם מתאימה לכיור שוקת, מבחינת גובה השיש, היכן ישנו חיבור לברז ועוד. אם התשתית לא מתאימה ייתכן ועבור דגמים מסוימים תידרש גם חציבה בקיר ועבודת אינסטלציה – וודאו היטב עם אנשי מקצוע שהתשתית אצלכם מתאימה.
ואחרון חביב – העיצוב הקיים של החדר. פעמים רבות, מתחילים את העיצוב דווקא מיחידת הכיור + ברז + שיש. אך אם כל החדר כבר קיים ואתם רק מחליפים את הכיור, צריך לוודא שכיור שוקת אכן משתלב בצורה טובה עם העיצוב הקיים.


כיור שוקת שחור

לסיכום

כיור שוקת הוא טרנד חזק מאד בעולם העיצוב, אפשר גם לראות אותו לא מעט במקומות ציבוריים יוקרתיים, שם בדרך כלל נמצא כיורים גדולים ומסיביים יותר.
האפשרות להכניס כיור שוקת, ואם אפשר, כיור שוקת משיש לחדר האמבטיה שלכם, יקנה לכם גם מראה ייחודי, וגם שימוש נעים ונוח, ואפילו זוגי, בצורה שתהפוך כל צחצוח שיניים לחוויה אמיתית.
מוזמנים להתייעץ עם המומחים של פרביטל לגבי האפשרויות של שילוב כיור שוקת אצלכם בבית.