לבשל בצבע הנכון – איך לבחור צבע למטבח

בחירת צבע מתוך מנעד אין סופי של צבעים על גווניהם השונים, הייתה ועודנה משימה המאתגרת את מנגנון קבלת ההחלטות שלנו. זה נכון בבגדים, בצבע של המכונית, בסט של הצלחות וגם – בבחירת צבע למטבח. אנחנו מדברים על חלל משמעותי בבית שככל הנראה תבקרו בו הרבה.

אי לכך ובהתאם לזאת בחירת הצבע המתאים, לארונות המטבח לשיש במטבח או לריצוף והחיפויים של המטבח, היא החלטה לא פשוטה אך מכרעת בתהליך העיצוב ובכל זאת נאחל לכם שאלו יהיו הצרות שלכם. ערכת הצבעים קובעת את מצב הרוח והסגנון של המטבח שלכם ויכולה להשפיע על תפיסת החלל והאור. להלן שבעה טיפים שיעזרו לכם בשאלה הלא פשוטה- איך לבחור צבע למטבח.

כיצד לבחור את הצבע המתאים למטבח שלך- על קצה המברשת

 

לשקול את הגודל ואת האור הטבעי

במטבחים קטנים צבעים בהירים יותר יודעים להעניק למטבח קטן תחושת גודל ופתיחות. אם זה המצב קבלו בהכנעה צבעים לבנים, אפורים בהירים או פסטלים. אם אתם מתקשים תוכלו להתמקד בצבע בהיר רק לשיש למטבח שיעניק את אותו האפקט.

אור טבעי- כמות האור הטבעי שהמטבח שלך מקבל יכולה להשפיע על מראה הצבעים. מטבחים בהירים ומוארים יכולים להתמודד עם צבעים כהים יותר מאשר מטבחים עם אור טבעי מוגבל ויעניקו למרחב אווירה אפלולית וחשוכה.

 

לחבר את כל החלקים

משטחי אבן ושיש למטבח- אם יש לכם משטחי אבן כמו שיש או גרניט מבית פרביטל, בחרו לארונות המטבח צבעים המשלימים את הגוונים הטבעיים של האבן. הם לא חייבים להיות בהכרח סט היושב על אותו הגוון, אלא פשוט להשתלב באופן שהאחד מקבל את השני, מדגיש ומשדרג את המראה.

באשר לצבע הקיר שבחרתם, נסו לסנכרן את השיש למטבח, הארונות והקירות כך שכל המארז יעבוד בהרמוניה בצורה זו או אחרת. עבור ארונות עץ למשל, שקלו גווני אדמה או צבעים ניטרליים.

משטח אבן קיסר

שקפו את הסגנון האישי שלכם

צבעים נועזים- אם אתם בעלי אישיות תוססת, סביר להניח שלא תירתעו מצבעים נועזים ואמיצים מחוץ לפלטת המונו כרום.

אלגנטיות קלאסית- למראה נצחי, אלגנטי ויש שיאמרו יוקרתי, היצמדו לצבעים קלאסיים- שחור, לבן ו 50 גוונים של אפור או בז'.

 

השתמשו בצבע כדי להגדיר את מצב הרוח

צבעים חמים- אדומים, כתומים, גווני עץ חומים וצהובים יכולים ליצור אווירה חמה ומסבירת פנים. מיטיבים עם הסגנון הטוסקני הכפרי.

מונו- כרום- הלבן והשחור, על אף הקוטביות המוחלטת שלהם ישדרו את אותו מראה נקי, מעט מרוחק וקריר. בין הקודר של השחור למזמין של הלבן, המראה שיתקבל יהיה סופר אלגנטי, בואך מודרני.

 

אורות בשלל צבעים

תאורה מלאכותית- סוגים שונים של נורות יכולים לשנות את המראה הכולל ואף להוציא ולהדגיש צבעים שונים במטבח. לדים, פלורסנטים ונורות ליבון יש השפעות שונות על תפיסת הצבע.

 

ערך מכירה חוזרת

עוד נקודה למחשבה היא האם הנכס הוא להשקעה או למכירה עתידית. במידה וכן קחו בחשבון כי צבעים ניטרליים יכולים לפנות ולקלוע לטעם מגוון רחב יותר של קונים.

 

לבדוק ורק אז להתחייב

דוגמאות צבע- השתדלו, אם מסתייע לבדוק את גווני הצבע בחלל המטבח לפני קבלת החלטה סופית. התבוננו כיצד הצבע נראה בשעות שונות של היום ובתנאי תאורה שונים וכיצד הוא מתקבל ומתקבע בחלל.

משטח מטבח ואי למטבח

לסיכום

בחירת הצבע המתאים למטבח שלכם כרוכה בהתחשבות בגודל ובתאורה של החלל, בצבעי הארונות והמשטחים שלכם, בסגנון האישי שלכם ובאווירה שאתם רוצים ליצור. על ידי ביצוע טיפים אלה, אתה יכולים לבחור ערכת צבעים המשפרת ומדגישה את היופי והפונקציונליות של המטבח.