דיבור צפוף על ריצוף

לריצוף באופן כללי יש השפעה אדירה על נראות הבית. הוא כמו העור שעל גופינו, איבר גדול המכסה חלקים נרחבים מהבית. בין אם מדובר בבניה חדשה או שיפוץ, לריצוף יש יכולת אדירה לשנות מקצה לקצה את נראות החלל ולו רק בשל השטח שהוא מכסה. ריצוף מגיע בשלל צבעים וטקסטורות וכל בחירה בסוג האריח היא סופר קריטית לתוצר הסופי שתקבלו. כשמדובר על ריצוף מקלחות, מעבר לחשיבות העיצובית, יש חשיבות מכרעת גם לאיכות ההתקנה, האיטום וסוג האריחים. אתם ודאי שואלים את עצמכם מדוע החרגנו את ריצוף חדר אמבטיה משאר הבית. כל התשובות בפנים.

ריצוף מקלחת- משימה למקצוענים

המקלחת היא מה שנקרא בז'רגון המקצועי- חדר רטוב. ועל כן יש להתייחס אל ריצוף המקלחת באופן שונה מאשר ריצוף חדרים יבשים. אבל לפני שניגשים למלאכת ריצוף חדר אמבטיה, צריך לעבור את שלב התכנון המוקדם

איך לבחור ריצוף לאמבטיה

  • שמרו על חיבור- אם אתם כבר יודעים את הסגנון העיצובי של הבית שלכם- מודרני, טוסקני, אורבני, שמרו על המשכיות עיצובית עם שאר הבית גם בחדרים הרטובים: במקרה כזה בחרו בריצוף וחיפוי המדברים באותה שפה עיצובית עם שאר הבית. אין חובה לדייק באריחים. ההמשכיות יכולה לבוא לידי ביטוי בגוונים מאותה פלטה, גודל אריחים וגימור מאותו קו וכו.
  • גדול קטן, שחור לבן- התאימו את גודל האריחים לגודל חדר הרחצה ביחס ישר. חדר קטן- אריכים קטנים, חדר גדול אריחים גדולים. אריחים גדולים בחלל קטן יראו דחוסים. אותו הדין לגבי צבעים בהירים וכהים. חיפוי לבן או בהיר ייתן תחושה של גודל או לפחות ידע לשמר את הגודל הקיים ואילו אריחים כהים בריצוף מקלחות קטנות ישוו לחלל מראה קטן ואפלולי יותר ממה שהוא בלאו הכי.
  • חדר רחצה מפנק- רובינו רואים בחדר הרחצה אזור בו אנו משילים מעלינו את תלאות היום, חלל מרגיע ומפנק ממנו תצאו חדשים ורעננים. לכן פעמים רבות אנחנו מחפשים לייצר חלל ייחודי, עם אווירה מעט שונה, מנותקת, לרוב בסגנון ספא, כמובן בהתאמה לעיצוב הכללי של הבית. בעזרת אריחים שונים לריצוף מקלחות, בגדלים, צבעים וטקסטורות ניתן לייצר אינספור סוגים של אווירה מיוחדת. לכל סגנון ואוירה ימצא האריח המתאים, לאווירה רגועה או אוירה דינמית ומעוררת. מקלחת כפרית או מקלחת פופ אפ המשלבת ריצוף מקלחות עם הדפסים מיוחדים, ריצוף מקלחת באריחי שטיח בסגנון בוהו שיק, השמיים הם הגבול.

אחרי שנסגרתם על הסגנון ובהמשך על האריחים לריצוף אמבטיה- צבע, גודל וטקסטורה בהתאם לקו העיצובי. אתם עוברים לשלב הסופר קריטי, הוא שלב ההתקנה.

הכל על איטום וריצוף מקלחות

כפי שכבר אמרנו, חדר המקלחת נחשב לחדר רטוב, לפיכך חשוב לדעת כי ריצוף מקלחת, מחייב התייחסות שונה ומקצועית, ההשלכות של ריצוף לא תקין יכולות בעתיד להיות הרסניות. חלול מים לקירות, נזילות, עובש המזיק לבריאות ועד קריסה. איטום מקלחת הוא תהליך מילוי הפערים בין אריחים או ריצוף אחר בחומר דבק למניעת חדירת מים. חשוב לאטום את האריחים במקלחת ברגע שהם מותקנים, כיוון שמים יגיבו עם הסיליקון ויגרמו להתפרקותו.

עבודת הריצוף חייבת להיות קפדנית על מנת למנוע רטיבות ונזק בעתיד. חדר אמבטיה שלא נאטם כראוי ייצור רטיבות מתחת למרצפות וכתוצאה מכך לסימני אבקה בין המרצפות.

במקרים קיצוניים יותר אף ליציאה שלהן. האיטום מתבצע על ידי חומרי איטום מיוחדים ומתבצע בשלבים. חומרי איטום איכותיים יגרמו למקלחת שלכם להיראות כמו חדשה גם לאחר שנים רבות של שימוש יומיומי. איטום נכון של חדרי הרחצה ימנע מכם התמודדות עם כתמים וסדקים.

תהליך איטום וריצוף חדר אמבטיה

  • שלב ראשון: הסרת האבק והפסולת ממשטח המקלחת. קרצוף הרובה והאריחים בעזרת מברשת בעלת זיפים נוקשות כדי להסיר לכלוך, גושי סבון ועובש מהמשטח.
  • שלב שני: מריחת שכבה דקה של אוטם אריחים המותאם לשימוש על אבן על כל הסדקים ברצפת המקלחת שעדיין לא נאטמו בעזרת אטימה או איטום סיליקון.
  • שלב שלישי: מריחת שכבה דקה של חומר איטום פולימרי על כל המשטחים של היציאות הניקוז.
  • שלב רביעי: ייבוש למשך 24 שעות כדי לאפשר לאיטום להגיע לחוזקו המרבי לפני השימוש.

לאור החשיבות הרבה של איטום וריצוף חדר אמבטיה, חשוב לבחור איש מקצוע אמין ומקצועי. אצלינו בפרביטל תוכלו לקבל ייעוץ ומענה מקצועי, ליווי על ידי מיטב אנשי המקצוע, אחריות וניסיון רב.

ההשקעה שלכם היום באיטום מקצועי עתידה לחסוך לכם הרבה כסף ועוגמת נפש בעתיד, בין אם אתם משפצים את חדרי הרחצה והשירותים ובין אם מדובר בבנייה חדשה, ריצוף אמבטיות וריצוף חדרי רחצה וחדרים רטובים רוויי לחות, חייב להתבצע בצורה מקצועית ובידי מיטב אנשי המקצוע והחומרים.