שיש לאמבטיה – חדר אמבטיה יוקרתי ומעוצב מתחיל מחומרי הגלם

שיש לאמבטיה – חדר אמבטיה יוקרתי ומעוצב מתחיל מחומרי הגלם

כולנו רוצים לחיות בבית שבו נעים לנו לשהות, בחדרים שכיף לנו להיכנס אליהם, בחללים שאנחנו מרגישים בהם בנוח.

איך יוצרים כזו תחושה באחד מהחדרים החשובים ביותר בבית? הכל מתחיל בבחירת חומרי הגלם הנכונים.

מתי מתחילים לעצב את החללים בבית? בין אם מדובר בבנייה חדשה או בשיפוץ, רוב האנשים מטפלים בראש ובראשונה בכל הצרכים ה"פונקציונליים", ורק אחר כך מתפנים לעסוק בעיצוב.
לפעמים, המצב קיצוני עד כדי כך שרק כשהחלל כבר גמור ומוכן, כשכל אנשי המקצוע שעסקו בהכנתו הם רק מתחום הבנייה, כלומר, ללא מגע עיצובי כלל, רק אז "נזכרים" לעצב את החלל, וכמובן שבשלב זה, היכולת להכניס אופי ואלמנטים עיצוביים משפיעים לחלל היא מוגבלת הרבה יותר.

עיצוב בחדר האמבטיה – מתי להתחיל לחשוב עליו

חדר האמבטיה לעיתים "סובל" מהתופעה הזו, של התייחסות לכל האספקטים הפונקציונליים תחילה והזנחת העיצוב לשלב הסופי בלבד. הסיבה לכך היא שחדר האמבטיה מרגיש, בטעות, כמו חדר פחות חשוב, או שבגלל שזהו חדר שפעמים רבות מוגבל ומאולץ על ידי החלל סביבו כך גם נתפס העיצוב שלו.
אך אם נעמיק רגע בשימוש של חדר האמבטיה נבין שזה חדר בו אנחנו משתמשים מספר פעמים בכל יום, שאנחנו נמצאים שם ברגעים הפרטיים והאינטימיים שלנו וכמה חשוב שבחדר האמבטיה אנחנו נרגיש נעים ונוח.
אז מתי צריך לחשוב על העיצוב לאמבטיה? כמה שיותר מוקדם.
ככל שתחשבו על עיצוב חדר האמבטיה מוקדם יותר, וככל שתבינו בשלב ראשוני ככל הניתן מה אתם רוצים, כך יגדל הסיכוי שתוכלו באמת להוציא את התוכנית שלכם לפועל בצורה מלאה גדל.
למשל, אם תרצו לשלב משטחי שיש לאמבטיה, או להכניס אלמנטים של שיש למקלחת, אתם תרצו לוודא שכל שאר האלמנטים מתאימים לשיש, אולי זה אף ישפיע על הסידור הפנימי, וכמובן על בחירת שאר החיפויים, הצבעים והכלים הסניטריים שמשתלבים עם השיש לאמבטיה.

מה זה בעצם שיש?

לפני שנתמקד בנושא של שיש לאמבטיה, חשוב ליישר קו קודם כל ולהבין מה זה בעצם שיש.
לחלק המילה שיש עושה קונוטציה של סצנות מארמונות רומיים עתיקים, וחלק מחברים את השיש דווקא לשימוש הפונקציונלי הנפוץ ביותר – שיש במטבח, גם אם הוא בכלל לא עשוי משיש…
אז בואו נעשה סדר.
שיש הוא חומר גלם העשוי אבן טבעית המלוטש לרמה של משטח ישר וחלק ומשמש כמשטח, חיפוי או ריצוף.
ההגדרה של שיש משתנה גם בהתאם לתעשייה המדוברת וגם בהתאם למקום.
בארצות הברית למשל יש תקן עבור שיש, הוא חייב להית עשוי מאחד משלושה מינרלים הכלולים בתקן – קלציט, דולומיט או סרפנטין.
בישראל נהוג לייחס למונח כל סוג של משטח אבן מלוטש, כולל גרניט או אבן גיר.
בעבר נהגו לפסל פסלים משיש ולהשתמש בו כחומר גלם אומנותי, השימוש הפונקציונלי באבן שיש היה שמור אך ורק לארמונות ולמקומות רבי פאר ועוצמה, ולא ניתן היה למצוא אותו בכל בית כמו היום.

מה השימושים המודרניים של שיש

כיום, השימושים של שיש הלכו והתרחבו. אם לפני כמה עשרות שנים השיש שימש כמעט בבלעדיות את משטח העבודה במטבח וזהו, כיום יש לשיש שימושים רבים בבנייה ועיצוב הבית. החל ממשטחים בחדרים שונים בבית, כמו למשל משטח שיש לאמבטיה, למרפסת או כאלמנט עיצובי בחדרים שונים, שימוש בשיש כריצוף, כחיפוי לקירות האמבטיה ואפילו כחיפוי לקירות חיצוניים או כאלמנט לקיר פנימי בודד (נדיר לראות חיפוי שיש על כל קירות הבית הפנימיים).

התכונות של השיש עושות אותו למשטח מושלם לחדר האמבטיה

השיש מתאפיין בעמידות גבוהה, ובחוזק פיזי, אך בנוסף, במקרה של שיש לאמבטיה שיש עמיד לחלוטין בפני רטיבות ולחות מכל סוג, הוא קל לניקיון ואף לחיטוי במקרה הצורך ושומר על המראה שלו לאורך זמן רב.
חדר האמבטיה הוא סביבה מאד לא ידידותית לרוב החומרים, חומרים סינטטיים, וכמובן עץ סובלים רבות מהלחות הגבוהה השוררת בחדר בכל פעם שאנחנו מתקלחים, וניתן לראות לאורך השנים את הניפוח בעץ, את הקורוזיה במראות, ואת סימני ההתיישנות בחומרים הסינטטיים. השיש כאמור, עמיד בפני כל התופעות האלה.

שיש באמבטיה כאלמנט עיצובי

תכונה נוספת שהופכת את השימוש במשטח שיש לאמבטיה, ואפילו שיש למקלחת כחיפוי, ריצוף או רק שילוב כאלמנט עיצובי היא שהשיש הוא מאד מגוון במראה ובשורה התחתונה – הוא פשוט ויפה.
ניתן למצוא שיש בגוונים שונים, החל מלבן בוהק, דרך גוונים שונים של שמנת, חום, ורדרד, אפור וכמובן שחור.
ניתן למצוא דוגמאות טבעיות מהממות בתוך השיש, החל מדוגמאות גידים אקראיות ומהפנטות, נקודות, גרגרים שונים ואפילו גוונים לא אחידים של צבע.
האפשרויות הנרחבות בבחירת הדוגמאות של השיש בעצם הופכים אותו לאלמנט היסודי של עיצוב חדר האמבטיה. אלמנט עיצובי בעל אופי ונוכחות גבוהה. ברגע שבחרנו את סוג השיש, והגדרנו בדיוק את משטחי השיש באמבטיה שאנחנו רוצים (רק המשטח לכיור, גם ריצוף, תוספת חיפוי וכו') כבר עשינו למעשה את רוב העבודה העיצובית הדרושה בחדר האמבטיה, וכל השאר כבר יושפע מהנוכחות של השיש והאופי שהוא נותן לחדר.
הבחירה בשיש כחומר גלם גם עשויה להשפיע על סוג הכלים האחרים לחדר האמבטיה, למשל על הבחירה לשלב כיור שוקת, אסלת נסתרת ועוד.

למאחרים – איך ניתן להתאים את השיש לאמבטיה?

עד עכשיו הסברנו כיצד בחירה של שיש לאמבטיה בשלב התכנון וההכנות יכולה לתת לכם חדר אמבטיה יוקרתי ומעוצב רק בזכות בחירה נכונה והשקעת מחשבה מוקדמת בחומרי הגלם.
אך מה קורה עם החלל כבר קיים? מה קורה אם רוצים להכניס בחדר האמבטיה ריענון, ורוצים להשתמש בשיש?
במקרה הזה רצוי ראשית להחליט על גודל הפרויקט, האם נכנסים לשיפוץ נרחב או שרוצים להחליף אלמנטים בודדים. אחר כך חשוב להבין את אופי השימוש בחדר – האם זה חדר אמבטיה שגם אורחים מגיעים אליו או רק בני הבית? האם הוא משמש בעיקר את ההורים או גם את הילדים, האם הוא נצפה ממקומות אחרים בבית כשהדלת פתוחה ואפילו מה תדירות השימוש?
לאור כל הנתונים האלה בוחרים את הצורה בה רוצים לשלב את השיש באמבטיה, מתאימים את החומר הנכון וכמובן את העיצוב עצמו שישתלב עם שאר החדר ושאר הבית.
המומחים שלנו בפרביטל ישמחו לעזור לכם בייעוץ מקצועי בכל שלבי הבחירה, ולעזור לכם גם עם שיקולים כמו מחיר השיש לאמבטיה, הטרנדים והאופנות הקיימות ועוד.

הצצה אל העתיד

לעיתים קרובות אנחנו רואים התלבטות רבה בבחירת השיש לאמבטיה או שיש למקלחת מפני שלאנשים קשה להבין איך הכל יתחבר וייראה כשהשיש יותקן בחדר האמבטיה עצמו. ובכן, בפרביטל אנחנו מספקים לכם "הצצה קטנה אל העתיד", לא באמצעות מכונות זמן, אלא בזכות הדמיות מחשב, שיכולות לתת תמונה מהימנה של מראה החדר העתידי עם חיפויי ומשטחי השיש שתבקשו. ההדמיה תעזור לכם להבין איך החדר נראה בצורה המוגמרת שלו ותעזור לכם לקבל החלטה בצורה מושכלת ומתוך מידע.

לסיכום

העיצוב של המקלחת וחדר האמבטיה הוא משמעותי, זהו אחד החדרים בהם הכי חשוב שיהיה לנו נעים ונוח ולכן כדאי לחשוב על נושא העיצוב שלו מוקדם ככל האפשר.
משטחי שיש לאמבטיה, שיש למקלחת בצורת חיפויים או ריצוף ואלמנטים נוספים המשלבים שיש יכולים לתת לכם חדר אמבטיה מעוצב, יוקרתי, מודרני ונעים במחיר שווה לכל נפש.
פנו למומחים של פרביטל לקבלת ייעוץ, הדמיה ותמיכה מקצועית בעיצוב חדר אמבטיה חלומי.