השיש במטבחים מודרניים- קלאסיקה מודרנית

המטבח המודרני שואף לעיתים קרובות לתת מראה עכשוי, טרנדי, מעודכן, או כמו שמסתתר בשם עצמו – מודרני. עם זאת, אחד האלמנטים שעדיין מככבים בו הוא אותו אלמנט שישמש את המעצבים בבנייה לפני אלפיים שנה – אבן השיש.

איך משמש השיש במטבחים מודרניים? כיצד הוא השתנה לאורך השנים? עד לאן הרחבנו את המושג? הכל במאמר הבא.

במאמר הבא אנחנו נפצח את הדיסוננס בין הישן והחדש ונבין כיצד במטבח המודרני אנחנו משלבים את אותו אלמנט אל זמני שמשמש אותנו בעיצוב כבר מימי העולם העתיק ועד שיא הקדמה והמודרנה של ימינו אנו, במסע מרתק עם הפנים לעבר להווה ולעתיד אנחנו רואים את אותה אבן מופלאה – שיש.

שיש למטבח מודרני

הבנת אסתטיקת המטבח המודרני

לפני שצוללים לבחירת השיש למטבח מודרני, חשוב להבין את המהות של עיצוב מטבח מודרני. מטבחים מודרניים מאופיינים בקווים אלגנטיים ונקיים, שכבות מינימליסטיות והתמקדות בשילוב פונקציונליות עם סגנון יוקרתי המתאפיין פעמים רבות בערכת צבעים מונוכרומטית וניטרלית. החומרים המשמשים הם בדרך כלל איכותיים ונבחרים הן בשל המשיכה האסתטית והן בשל עמידותם והשימוש הפונקציונלי שלהם.

 

המפגש בין שיש ומטבח מודרני

השיש, חומר ספוג היסטוריה ומוניטין, מצא את דרכו ללב עיצוב המטבח המודרני, אבל לא בדרכים שאפשר לצפות. האבן הטבעית הזו, שפעם הייתה סימן היכר של חללי פנים מסורתיים וקלאסיים, זוכה כעת לפירוש מחדש במטבחים מודרניים, ומציעה שילוב של יוקרה ושיק עכשווי המאתגר פרדיגמות ישנות. בעידן זה של עיצוב, שיש הוא לא רק בחירה חומרית, זו הצהרה של סגנון, קיימות וחדשנות. המטבח המודרני, עם מכשירי החשמל האלגנטיים והאסתטיקה המינימליסטית שלו, מכניס לשורותיו את השיש וזה משחק תפקיד מפתח בהוספת מרקם, חמימות וסיפור המתעלה על הזמן.

 

מהו שיש למטבח מודרני

המטמורפוזה המודרנית של השיש- בעיצוב מטבחים עכשווי, השיש עבר מהפך שמתיישר עם הערכים המודרניים המדברים על מינימליזם, קיימות ופונקציונליות. השיש אינו מוגבל עוד לצורות מסורתיות, כעת נעשה בו שימוש בדרכים נועזות וחדשניות המדגישות את יופיו הטבעי תוך השלמה לקווים הנקיים והתחכום של עיצוב מודרני.

מעצבים ובעלי בתים כאחד מתנסים עם צורות יישום רבות של השיש – באמצעות לוחות גדולים ודרמטיים עבור איי מטבח, יצירת דפוסים גיאומטריים מורכבים עבור חיפויי קיר, משטחי עבודה או אפילו שילוב שיש פרוס דק כלוחות שקופים לאפקטים של תאורה. מהפך זה כולל גם שינוי לעבר פרקטיקות ברות-קיימא במקורות ובייצור שיש, עם דגש הולך וגובר על אבנים מתוצרת מקומית ושימוש בגזירים כדי למזער פסולת. המטבח המודרני הופך אפוא לקנבס, שבו השיש אינו רק חומר אלא מדיום לביטוי אמנותי וסביבתי, ומחבר את הישן עם החדש בחגיגה של יופי מתמשך.

שיש מודרני

איך לשלב ולהתאים שיש למטבח מודרני?

תכננתם מטבח מודרני ואת חוששים, אולי בגלל דעות קדומות, שהשיש ישבור לכם את הקו העיצובי? אנחנו בפרביטל מבטיחים לכם שזה לא יקרה. הינה כמה נקודות לעבוד על פיהן-

מרקם וחום

למרות המשטח הקשה שלו, השיש מוסיף טקסטורה ותחושת חמימות למטבח המודרני. הדפוסים האורגניים והגימורים המגוונים (מלוטשים, מושחזים, מוברשים) מציעים חווית מישוש העומדת בניגוד לקווים הנקיים, לעתים קשים, של ארונות ומכשירי חשמל מודרניים.

צבע ודוגמא

צבע השיש יכול להשפיע באופן משמעותי על המראה הכללי של המטבח. שיש לבן, כמו שיש קררה, מציע מראה נקי ויכול לגרום לחלל להרגיש גדול ומואר יותר. לקבלת אפקט דרמטי יותר, שיש למטבח כהה יותר או אפילו גוון ירקרק כהה מוסיפים מגע של תחכום. גם דפוסי הורידים משמשים שחקן מכריע- ורידים עדינים יכולים להשלים עיצוב מינימליסטי, בעוד ורידים נועזים ודרמטיים יתגנבו למרכז הבמה.

גימור

הגימור של השיש יכול לשנות לגמרי את המראה ובוודאי את הפונקציונליות שלו. גימור מלוטש הוא מסורתי ומחזיר אור בצורה יפה, בכך משפר את תחושת המרחב. יחד עם זאת, הוא בעל נטייה לשריטות וחריטות. גימור מושחז או מט מספק מראה רך יותר וסלחני יותר בכל הנוגע לבלאי יומיומי.

גודל ועובי לוחות

לוחות גדולים יותר יכולים לספק מראה אחיד יותר, במיוחד עבור משטחים גדולים יותר כמו איי למטבח. לוחות עבים יותר, למרות שהם יקרים יותר, יכולים להציע מראה יוקרתי ודומיננטי.

ערבוב מרקמים וצבעים

שלבו משטחי שיש במראה טבעי עם ארונות בעלי גימור מבריק או מט. שלבו ניגודים של גווני שיש בהירים מול עבודות נגרות כהות ועשירות או לחילופין בחרו שיש בעל צבעים מרהיבים להשפעה חזותית נועזת.

תאורת לד

שילוב לדים יכול להדגיש את תכונות השקיפות בסוגי שיש מסוימים בהם תכונה זו אכן מופיעה. תאורה מתוחכמת שכזו תביא ליצירת אפקט זוהר ועתידני על משטחי השיש או כתאורה אחורית.

התאמת שיש למטבח מודרני

איזה שיש מתאים למטבח מודרני?

המטבח כידוע הוא אזור מאוד פעיל, גם אם אינכם חובבי בישול ואתם מהסוג המתארח ופחות המארח. המטבח הוא אזור סוער ביחס לחללים שכנים כמו הסלון וחדרי השינה. זה אזור רב אלמנטים. הוא משלב מים, שמן, חום וקור וכאילו שכל זה לא מספיק, הוא מארח את הקטשופ, המיונז ושאר תבלינים. לפיכך, לא ניתן להמעיט בחשיבות התאמת משטחי העבודה והדקורציה לאזור כה א-סטרילי. הינה כמה נקודות להתאמת העיצוב לאלמנט הפרקטי.

משטחים עמידים בחום

השתמשו בעמידות החום הטבעית של השיש למשטחי בישול מעשיים או כאזורים מובנים במשטחי השיש.

משטחי שיש עמידים

בחרו סוגי שיש בעלי יכולת עמידות גבוהה לשריטות, מגע עם כלים חדים ושאינם סופחים נוזלים ומוכתמים בקלות.

כיורי שיש וניקוז משולבים

שלבו כיורים ומערכות ניקוז ישירות לתוך משטחי שיש למראה חלק ומינימליסטי שהוא גם פונקציונלי להפליא.

שיש כאלמנט מודולרי

שקלו אלמנטים מודולריים של שיש שניתן להגדיר מחדש לפי הצורך. איים ניידים עם משטחי שיש או מדפים מתכווננים יכולים להציע גמישות ונוחות בעיצוב המטבח.

 

לסיכום

במקום בו אנשים אולי רואים משטח עבודה תמים או אלמנט עיצובי חסר חשיבות, אנחנו רואים יצירת אומנות המקשרת אותנו עם ההיסטוריה של הבנייה, עם אולמות רחבי ידיים, פסלים מעוררי השתאות ומבנים שנחקקו בדפי ההיסטוריה לא רק בשל חשיבותם אלא גם בשל יופיים וייחודם.

השיש במטבח המודרני מתעלה על תפקידו המסורתי, והופך לחומר דינמי, רב תכליתי וחדשני. לא מדובר רק באסתטיקה; מדובר ביצירת חלל שמשקף סגנון אישי, מאמצת טכנולוגיה ומכבדת קיימות. מדריך זה מזמין אתכם לחשוב מחדש על השיש במטבח שלכם, לא רק כמשטח, אלא כאלמנט עיצובי מרכזי שיכול להגדיר מחדש את לב הבית שלכם.

אצלנו בפרביטל תוכלו למצוא לא רק את התפישה הייחודית שלנו לגבי שיש, אלא גם את העזרה המקצועית הטובה ביותר שתוכלו לבקש.

לצד מגוון רחב של סוגי שיש, דוגמאות ועיצובים, המומחים שלנו ישמחו לעזור לכם להתאים את השיש הנכון עבורכם ביותר, על בסיס ההעדפה האישית, אופי השימוש, העיצוב הקיים או המתוכנן, והנגיעה הייחודית שלכם.

אתם מוזמנים לפנות למומחים של פרביטל, ולמצוא ביחד איתנו את השיש המתאים לכם ביותר.