אומנות החלפת השיש במטבח

ההחלטה על החלפת שיש למטבח תלויה במספר גורמים, ביניהם איכות השיש, רמת הבלאי ממנה הוא סבל והעדפות הבעלים. כמו כן ניתן להכניס לרשימה הזו גם אפשרות שפשוט נמאס לכם מהעיצוב הישן ובא לכם להתחדש שזה תמיד נחמד. כך או כך הינה כמה סיבות טובות להחליף.

סימנים לכך שייתכן כי הגיעה העת להחליף את השיש למטבח

סדקים ושבבים

אם זיהיתם בשיש סדקים ושבבים, ייתכן שהגיע הזמן להחליף אותו. פגמים אלה יכולים לא רק להיות מכוערים, אלא שהם יכולים גם לגרום לבעיות בהכנת מזון והיגיינה, הצטברות של חיידקים ולכלוך, צבירה וחלחול של נוזלים והיווצרות כתמים.

תחריט

השיש רגיש גם לחריטה, המתרחשת כאשר חומרים חומציים כמו מיץ לימון או חומץ באים במגע עם פני השטח. תחריט יכול להשאיר כתמים עמומים וחסרי ברק על השיש שלא ניתן להסירם. אם לשיש שלך יש תחריט נרחב, שקול את החלפתו. במצב כזה השיש הוא כמו שן ללא ציפוי, הוא סופג נוזלים, מקבל כתמים בקלות וחסר מראה מבריק ואחיד. שיש גרניט טבעי הוא בחירה מצוינת במקרים שכאלה שן הוא אבן טבעית חזקה ועמידה.

בלאי סביר שאיבד מסבירותו

עם הזמן, השיש יכול להיות עמום ושרוט משימוש קבוע, מבלאי סביר או תחזוקה לא נכונה. חשוב לדעת ששיש למטבח מכל סוג שהוא, בין אם שיש גרניט טבעי, שיש טבעי או אפילו גרניט פורצלן שהינו שיש מלאכותי, דורשים תחזוקה מאוד ספציפית, הכוללת גם חומרי ניקוי ייעודיים. משימת התחזוקה של השיש למטבח איננה מורכבת אך בכל זאת נדרשת על מנת לשמור על חיי המדף שלו ועל הנראות האלגנטית שלו. אם השיש שלכם איבד את הברק שלו והוא מראה סימנים משמעותיים של בלאי, החלפה באה בחשבון.

בסופו של דבר, ההחלטה להחליף שיש למטבח היא החלטה אישית, על סמך מראה השיש והעדפות עיצוביות. חשוב להתייעץ עם איש מקצוע על מנת להעריך את מצב השיש ולקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר, כזו שתגרום לכם להתאהב מחדש במטבח.

הגיע הזמן לשדרג את השיש למטבח

ולמקרה ולאחר התלבטויות רבות החלטתם להחליף ולשדרג את השיש למטבח. ישנם מספר גורמים חשובים שיש להתייחס אליהם

התקציב שלכם- יהווה את העוגן סביבו תתבצע ההחלטה. בסוף עובדים עם מה שיש. החלפת שיש למטבח יכולה להיות השקעה משמעותית ולכן חשוב להקים תקציב ולעמוד בו. שיש גרניט טבעי, מעצם היותו כזה, יהיה בעל תג מחיר גבוה מזה של גרניט פורצלן למטבח. כאמור לשניהם יתרונות רבים וכדאי לבסס את ההחלטה בהתאם לתקציב, כמובן שגודל משטחי השיש גרניט פורצלן למטבח או השיש גרניט הטבעי משפיעים על המחיר. התאמה לסגנון החיים, שקול את העמידות בהתאם למיקום ואופי השימוש (חדר רטוב, משטח עבודה או חיפוי קיר בסלון), דרישות התחזוקה והמראה של סוגי שיש שונים בעת בחירתך.

התקנה- תהליך ההתקנה עשוי להיות מורכב ודורש מיומנות של איש מקצוע. הקפידו לקחת בחשבון את עלויות ההתקנה ובחרו במתקין בעל מוניטין עם ניסיון בעבודה עם שיש.

תחזוקה- סוגי השיש למטבח השונים דורשים תחזוקה שוטפת בהתאם לשיש הנבחר. רוצים שהוא יראה ויהיה במיטבו? קחו בחשבון את דרישות התחזוקה והיו מוכנים להתחייב לניקוי ואיטום בעת הצורך. גם בפרמטר הזה ישנם הבדלים בין שיש אבן טבעית לשיש קיסר או שיש גרניט פורצלן למטבח. בדקו איזה מהם הכי מתאים לכם גם ברמת התחזוקה.

עיצוב- המראה של השיש החדש צריך להשלים את העיצוב הכללי של המטבח. חשבו היטב על פלטת הצבעים, הדוגמה והעורקים של השיש כדי להבטיח שהוא תואם את האסתטיקה בחלל. תוצאה לא טובה מבחינתכם עלולה ליצור עוגמת נפש. בעיקר כשמדובר בשטחים גדולים כמו חיפויים או איי עבודה גדולים.

פונקציונליות- סוגי שיש למטבח, כגון השיש הטבעי הנקבובי עלולים להיות מועד להכתמה ותחריט, בחרו היטב בחירת תחליף. לדוגמה, אם אתם בשלנים ובעלי בלוג מתכונים, אולי תעדיפו לבחור סוג עמיד יותר של שיש כמו שיש גרניט פורצלן למטבח או לשקול חומרים אחרים לגמרי.

איך מתבצע התהליך

תהליך החלפת שיש מורכב בחירת שיש חדש, פירוק השיש הישן, מדידות- אסור שמשטח העבודה יחרוג ולו במילימטר מהמקום המיועד לו. חשוב לזכור שמשטח העבודה מחובר למרכיבים רבים אחרים במטבח, ולכן מדידה לא מוקפדת עלולה להוביל לנזק של ממש.
חיתוכים- קחו בחשבון כי רוב הלוחות לא אחידים לגמרי. המרקם שלהם כולל גידים ושינויי גוון, ולכן החיתוך צריך להתבצע כך שהתוצאה תהיה הרמונית ונעימה לעין. ככל שאתם זקוקים למשטח עבודה גדול יותר, כך גדלה החשיבות של החיתוך בנקודות הנכונות, ואיתה החשיבות של הניסיון.
לאחר מכן שלב הרכבת השיש החדש למטבח. חשוב שכל התהליך יתבצע בעזרת אנשי מקצוע שכן מדידה, חיתוך והרכבה תקולה, עלולים לגרור אחריהם שרשרת של בעיות ותקלות.

לסיכום המצב, החלפת שיש למטבח דורשת שיקול דעת ותכנון מדוקדקים כדי להבטיח את התוצאה הטובה ביותר. חשוב לעבוד עם איש מקצוע בעל ידע שיעזור וידריך אתכם בתהליך על מנת להבטיח בחירה, התקנה ותוצאה מוצלחת. מומלץ לוודא שהמחיר הסופי כולל את ההובלה וההרכבה של השיש, שלא יפתיעו אתכם בתוספת מחיר בלתי מתוכננת.