מודרניזם ים תיכוני

רות ארד

למבואת הכניסה של הפנטהאוז מול הים שתכננה האדריכלית רות ארד, נבחרה ה'פרלטו'.
אבן מרהיבה שהתחברה לקונספט המרכזי של תכנון החלל אשר ביקש לייצר נגיעות מקומיות, ישראליות וים תיכוניות עם קווים מודרניים.
הפרלטו היא אבן כורכרית שהזכירה לארד את הגבעות הכורכריות באזור הים שבאמצעות הרוח נחשפות שכבותיה.

ה'ליימסטון' האבן שעמה רוצפה הדירה היא אבן חול אשר בחזותה נראית כמו חול שהתפזר ברוח.
במתחם המרפסת המערבית ממוקם קיר משרביות עשוי פליז, עיצוב המשרביה מחורר ומחורץ ומאפשר לקרני אור עדינות לחדור דרכו ולייצר סימפוניה של אור וצללים.
המשרביה היא אלמנט מזרחי שתורגם בשפת העיצוב של ארד לבעל נראות עכשוויות.
דוגמת המשרביה חוזרת ובאה לידי ביטוי גם בארונות בחדרי השינה, ויצרה בכך קו המשכי וחיבור בין חללי הבית.
בחדר הרחצה שולבה אבן טבעית בגוונים אפורים יחד עם יישום של הטאדלק המרוקאי.
בחלל רחצה נוסף שולבו אבנים שחורות, כאשר הריצוף בגימור חלק בעוד האבן שעל הקיר 'מסורקת'.
על אף ששתי האבנים באותו הגוון מסבירה ארד, החיבור בין הטקסטורות יצר עומק ורובד נוסף של עניין בחלל.



צילום: גלעד רדט



לשאר הסיפורים:

הקדמה

כשאיזמרלדה פגשה את טאסוס // הרשאגה שטרנברג אדריכלים בשיתוף המעצבת איזבל סטניסלס

כחוט הגרניט// פיצו קדם אדריכלים

עקרון הרצף// 2M אדריכלים

קשרים של חוץ ופנים// תכנון זק ויניצקי עיצוב אנג'לה לנציאנו ושר סלע

אסקפיזם בנתניה// מעצב איתי גידו

נגיעות מקומיות, ישראליות וים תיכוניות משלבות קווים מודרניים.

אבן ה’ליימסטון’ האבן שעמה רוצפה הדירה היא אבן חול אשר בחזותה נראית כמו חול שהתפזר ברוח.

קיר משרביות עשוי פליז מאפשר לקרני אור עדינות לחדור דרכו ולייצר סימפוניה של אור וצללים.

המשרביה היא אלמנט מזרחי שתורגם בשפת העיצוב של ארד לבעל נראות עכשוויות.

בחדר הרחצה שולבה אבן טבעית בגוונים אפורים המשדרת מודרניזם, יחד עם יישום של הטאדלק המרוקאי.

ריצוף אבן טבעית בגוון אפור המתמזג עם הקיר.

שילוב אבנים שחורות, כאשר הריצוף בגימור חלק בעוד האבן שעל הקיר בעיבוד ‘מסורק’.